plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۳۳۷۷۲

قهرمانی تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران در آسیا

تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران با پیروزی مقابل ازبکستان قهرمان آسیا شد. رئیس جمهور در پیامی قهرمانی والیبالیست‌های نوجوان کشورمان در آسیا را تبریک گفت.
قهرمانی تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران در آسیا
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در دیدار فینال مسابقات قهرمانی آسیا از ساعت ۱۶ دیروز (شنبه، هفتم مرداد) به مصاف ازبکستان رفت و پیروز شد.

ایران با پیروزی سه بر یک (۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۲) به عنوان قهرمانی نخستین دوره این رقابت‌ها دست پیدا کرد.
از طرفی ایران با صعود به فینال سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را هم به دست آورد.

شاگردان آرش صادقیانی در ست اول این دیدار با حساب ۱۹ بر ۲۵ شکست خوردند.
در ست دوم با اینکه ازبکستان پیش بود اما ملی‌پوشان ایران اختلاف امتیاز را جبران کرده و در ادامه هم پیش افتادند و در نهایت ۲۵ بر ۲۲ برنده شدند.

ایران در این ست سوم هم تیم برتر میدان بود و توانست اختلاف امتیاز زیادی را با حریف خود ایجاد کند که در پایان ۲۵ بر ۱۶ به برتری رسید.

رقابت در ست چهارم نزدیک‌تر از ست قبل بود اما ایران توانست برتری خود را تا پایان حفظ کند و ۲۵ بر ۲۲ برنده شود.

تبریک رئیسی به‌مناسبت قهرمانی والیبالیست‌های نوجوان ایران
رئیس جمهور در پیامی قهرمانی والیبالیست‌های نوجوان کشورمان در آسیا را تبریک گفت.

متن پیام تبریک حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
قهرمانی افتخارآمیز و امیدآفرین تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند و کسب جواز حضور در رقابت‌های جهانی، موجب مسرت و مباهات آحاد مردم ورزش دوست کشورمان شد. این رویداد افتخارانگیز نشانه دیگری از شایستگی فرزندان ایران اسلامی و نوید بخش فتح قله‌های موفقیت از سوی نوجوانان آینده‌ساز و لایق کشورمان است. اینجانب از همه مربیان، بازیکنان و دست‌اندرکاران تیم ملی والیبال نوجوانان صمیمانه قدردانی می‌کنم و این درخشش ارزشمند را به ملت شریف ایران و جامعه ورزشی کشور تبریک می‌گویم و از درگاه خداوند متعال تداوم پیروزی آنان را خواستارم.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران»

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما