plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۳۳۶۹۹

روسیه غلات و کود به آفریقا ارسال می‌کند

سخنگوی شورای فدرال روسیه گفت: روسیه غلات را به صورت رایگان و بر پایه روابط تجاری به آفریقا تحویل خواهد داد.
روسیه غلات و کود به آفریقا ارسال می‌کند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدرال، گفت که روسیه غلات و کود را به صورت رایگان و به صورت تجاری به کشورهای آفریقایی تحویل خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: روسیه به تعهدات خود عمل خواهد کرد و ما ابزار و توانایی های لازم برای این کار را داریم و غلات و کودهای شیمیایی را از جمله به صورت تجاری و رایگان به کشورهای آفریقایی که به شدت به آن نیاز دارند تحویل خواهیم داد.

بنابراین، سرزنش روسیه مبنی بر اینکه ما از توافق غلات خارج شدیم و در نتیجه بحران غذایی را برانگیختیم، بدبینانه است و امروز برای همه آشکار و قابل درک است.

رئیس شورای فدرال تاکید کرد که روسیه اجازه "استفاده از دریای سیاه برای تحویل تسلیحات به اوکراین" را برای استفاده در اهداف خرابکارانه و تروریستی نخواهد داد.

والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون، گفت که قالب تعامل بین فدراسیون روسیه و کشورهای آفریقایی در زمینه تامین مواد غذایی در نشست سران در سن پترزبورگ مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی افزود: فرمت‌های چنین همکاری‌هایی با کشورهای آفریقایی، راه‌های حل مشکلات غلات و تحویل کود در اجلاس سران روسیه و آفریقا که در پایان ژوئیه در سن پترزبورگ برگزار می‌شود، تدوین خواهد شد.

قرارداد غلات در 18 ژوئیه متوقف شد، فدراسیون روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما