plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۳۲۱۱۱

توافق اولیه نمایندگان ژنرال برهان و ژنرال حمیدتی در جده عربستان

پس از حدود یک ماه درگیری میان نظامیان در سودان، نمایندگان اعزامی ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع شامگاه پنجشنبه با وساطت عربستان در جده به توافق اولیه‌ دست پیدا کردند.
توافق اولیه نمایندگان ژنرال برهان و ژنرال حمیدتی در جده عربستان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ارتش سودان و نیروها پشتیبانی سریع شامگاه پنجشنبه در شهر جده عربستان سعودی توافقنامه‌ای را امضا کردند.

بر اساس این توافق، دو طرف درگیری توافق کردند که از هرگونه حملاتی که به غیرنظامیان آسیب می‌رساند خودداری کنند.

ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به توافق رسیدند که به تمامی غیرنظامیان در مناطق درگیری و محاصره شده اجازه دهند که این مناطق را ترک کنند.

دو طرف توافق کردند که به ادامه اقدامات بشردوستانه و تامین نیازهای غیرنظامیان پایبند باشند.

ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع همچنین تاکید کردند که به حق حاکمیت سودان پایبند بوه و از تمامیت ارضی این کشور حفاظت خواهند کرد.

ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» یکی از طرفین درگیر در سودان و «محمد حمدان دقلو» معروف به ژنرال حمیدتی فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع دیگر طرف درگیر در سودان، روز شنبه هفته جاری، نمایندگان خود را برای آغاز مذاکرات آتش‌بس به عربستان سعودی فرستادند.

پس از ورود نمایندگان به شهر جده، وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این مذاکرات آتش‌بس کوتاه‌مدت، تسهیل ارسال کمک‌‌های بشردوستانه فوق‌العاده و توافق بر سر یک جدول‌ زمان‌بندی‌شده برای مذاکره بر سر آتش‌بس دائم بوده است.

درگیری نظامیان سودان در یک ماه اخیر بیش از 500 کشته و صدها هزار آواره و میلیارها دلار خسارت اموال عمومی و خصوصی برجای گذاشته است. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما