plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۳۱۵۹۵

ادامه درگیری های خونین نظامیان سودان برای ششمین روز متوالی

ششمین روز درگیری نظامیان سودان در حالی ادامه دارد که سازمان بهداشت جهانی از کشته شدن ۳۰۰ نفر و زخمی شدن ۲۶۰۰ نفر از آغاز درگیری‌ها خبر داد و اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری درگیری‌ها بدون قید و شرط در سودان شد.
ادامه درگیری های خونین نظامیان سودان برای ششمین روز متوالی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از ابتدای جنگ داخلی در سودان تاکنون، ۳۰۰ نفر کشته شده و بیش از ۲۶۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

با وجود اعلام دومین آتش‌بس ۲۴ ساعته در سراسر سودان، بامداد پنجشنبه نیز درگیری‌های شدید میان ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» در اطراف کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی کل نیروهای مسلح در خارطوم برای ششمین روز متوالی در جریان است.

عصر دیروز چهارشنبه درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع اطراف کاخ جمهوری و مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور در شهر خارطوم از سر گرفته شد.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که در این درگیری‌های شدید از سلاح‌های سنگین و اسلحه‌های سبک استفاده شده است.

اولین آتش‌بس از ساعت ۱۸ عصر سه شنبه به وقت محلی سودان آغاز و قرار بود بمدت ۲۴ ساعت ادامه داشته باشدد. دو طرف درگیر در سودان همچنین توافق کردند که آتش بس از عصر چهارشنبه (ساعت ۱۸:۰۰) به وقت محلی به مدت ۲۴ دیگر ساعت تمدید شود.

با نقض آتش‌بس درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه میان نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع بر سر قدرت ادامه دارد.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع به یکدیگر منجر به خسارت به اموال عمومی شده و برای تامین آب و برق در برخی مناطق از خارطوم مشکل ایجاد کرده است.

المیادین نیز از فرار مردم از پایتخت سودان به سوی شهرهای امن خبر داد.

از سوی دیگر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد پنجشنبه خواستار توقف فوری و بدون پیش‌شرط درگیری‌های داخلی در سودان شد.

بورل در بیانیه‌ای که توسط «نبیله مصرالی» سخنگوی او منتشر شد، گفت: «ما شدیداً جنگ بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع را محکوم می‌کنیم، این جنگ وحدت و ثبات این کشور را تهدید می‌کند».

به نوشته سرویس اطلاع‌رسانی خارجی اتحادیه اروپا، در این بیانیه آمده است: «ما از تلفات جانی و نقض قوانین بین‌المللی بسیار متأسف بوده و خواهان توقف فوری درگیری‌ها بدون قید و شرط هستیم».

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما