plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۳۱۵۷۷

ادامه درگیری‌ها بین نظامیان سودان؛ شمار کشته شدگان به ۲۰۰ نفر رسید

منابع خبری صبح امروز چهارشنبه از نقض آتش بس و ادامه نبرد بین نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» در شهر خارطوم پایتخت سودان خبر دادند.
ادامه درگیری‌ها بین نظامیان سودان؛ شمار کشته شدگان به ۲۰۰ نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز، علی رغم اعلام آتش بس ۲۴ ساعته،شده، درگیری های شدید بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر خارطوم از سر گرفته شده است.

به گزارش الجزیره، نبردهای شدیدی هم اکنون بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در اطراف کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی ارتش در خارطوم در جریان است.

پیش از این ارتش سودان، نیروهای پشتیبانی سریع را به نقض آتش‌بس ۲۴ ساعته بشردوستانه که با میانجیگری بین المللی برقرار شد، متهم کرده بود.

ارتش سودان در بیانیه‌ای در فیس‌بوک اعلام کرد: «پیشنهادی برای آتش‌بس بشردوستانه توسط طرف‌های بین‌المللی برای مدت ۲۴ ساعت ارائه شد و نیروهای مسلح با آن موافقت کردند، اما شبه‌نظامیان شورشی (نیروهای پشتیبانی سریع) ) از آن تبعیت نکردند و درگیری های آن در مجاورت فرماندهی و فرودگاه متوقف نشد.

منابع خبری عصر دیروز سه شنبه از موافقت ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان و آغاز آتش‌بس خبر داده‌اند. قرار شد که این آتش‌بس از ساعت ۱۸ به وقت محلی سودان آغاز و بمدت ۲۴ ساعت ادامه یابد.

فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع اعلام کرد که این آتش بس بعد از گفت وگو با وزیر خارجه آمریکا و کشورهای دوست انجام شد.

نماینده سازمان ملل متحد دوشنبه شب اعلام کرد که در این درگیری‌ها ۱۸۰ نفر کشته و یک هزار و ۸۰۰ نفر زخمی شده اند.

با ادامه درگیری‌ها بین نظامیان سودان ، کمیته پزشکان سودان، امروز چهارشنبه شمار کشته های نظامی و غیر نظامی در جریان درگیری ها را بیش از ۲۰۰ نفر و شمار زخمی های نظامی و غیرنظامی را یک هزار و ۴۰۹ نفر اعلام کرده است.

در همین حال، اتحادیه پزشکان سودان صبح امروز چهارشنبه اعلام کرد که ۳۹ بیمارستان در خارطوم و استان های همجوار مناطق درگیری قادر به خدمت رسانی نیستند و ۹ بیمارستان از این تعداد نیز هدف گلوله باران قرار گرفته است.

به گفته این اتحادیه، ۱۶ بیمارستان نیز مجبور به تخلیه شده اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما