plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۳۱۹۸۹

تداوم درگیری میان نظامیان سودان و ابتکار عمل عربستان برای آتش بس

وزیر خارجه عربستان ضمن استقبال از نمایندگان نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع در جده، ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوها در جده به پایان درگیری در سودان منجر شود.
تداوم درگیری میان نظامیان سودان و ابتکار عمل عربستان برای آتش بس
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، فیصل بن فرحان، با گذشت بیش از سه هفته از درگیری های نظامیان سودان، وزیر خارجه عربستان امروز (شنبه) از نمایندگان نیروهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع که برای مذاکره درباره وضعیت سودان وارد جده شده‌اند، استقبال کرد.

وزیر امور خارجه عربستان در صفحه توئیتر خود نوشت: امیدواریم این گفت‌وگو به پایان درگیری، آغاز روند سیاسی و بازگشت امنیت و ثبات به سودان بینجامد. هیئت‌های ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع در این کشور روز گذشته عازم جده شدند و امروز در این شهر به مذاکره پرداختند.

ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع با استقبال از ابتکار عربستان، هرکدام جداگانه با مذاکرات در جده عربستان موافقت کردند و اعلام کردند که نمایندگان خود را برای مذاکرات به عربستان اعزام می کنند.

 سودان طی هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو(حمیدتی) بوده است.

در این درگیری‌ها صدها نفر از نیروهای دو طرف و ده‌ها تن از غیرنظامیان کشته و یا زخمی شده‌ و صدها هزار آواره شده اند.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما