plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۳۱۷۹۹

نظامیان درگیر در سودان با تمدید آتش‌بس موافقت کردند

ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در پاسخ به درخواست های انسان دوستانه، هر یک به طور جداگانه اعلام کردند که با تمدید آتش‌بس در این کشور به مدت ۷۲ ساعت دیگر و از شامگاه پنجشنبه موافقت کرده اند.
نظامیان درگیر در سودان با تمدید آتش‌بس موافقت کردند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از الجزیره، در بیانیه ارتش سودان آمده است: فرماندهی نیروهای مسلح با تمدید آتش‌بس پیشنهادی به مدت ۷۲ ساعت دیگر موافقت کرد که از تاریخ پایان آتش‌بس فعلی اجرایی می‌شود.

ارتش سودان افزوده است: تمدید آتش‌بس بر اساس تلاش‌های طرف‌های عربستانی و آمریکایی برای کمک به آرام کردن اوضاع و برای ایجاد شرایط مناسب برای خروج اتباع خارجی و تسهیل جنبه‌های انسانی برای شهروندان سودانی صورت گرفته است.

ارتش سودان ابراز امیدواری کرد که شبه نظامیان نیروهای پشتیبانی سریع این بار به الزامات آتش بس پایبند باشند و مانند دوره قبلی با بمباران موسسات و اماکن نظامی، خرابکاری در تاسیسات حیاتی و به خطر افتادن جان و مال شهروندان آن را نقض نکنند.

در همین رابطه نیروهای پشتیبانی سریع نیز اعلام کرد که با تمدید ۷۲ ساعته آتش بس که از بامداد جمعه آغاز می شود، موافقت کرده است.

همزمان با اعلام تمدید آتش بس گزارش‌ها حاکی است آرامش در خارطوم پایتخت سودان حاکم شده است.

این در حالی است که درگیری‌های شدید میان نظامیان در سودان در روز پنجشنبه و آخرین روز از آتش بس سه روزه مناطق بیشتری از این کشور را دربر گرفت.

از سوی دیگر، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد در پی درگیری نظامیان سودان، تاکنون حدود ۲۰ هزار سودانی به کشور چاد فرار کرده‌اند.

معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ۹ کودک در درگیری‌های سودان جان خود را از دست داده‌ اند.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: همچنین در این درگیری ها ۵۰ کودک مجروح شده اند و روند درمان حدود ۵۰ هزار کودک مبتلا به سوء ‌تغذیه متوقف شده است.

وی درباره دیدار آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل که در واشنگتن به سر می برد با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که آنها در دیدار خود در خصوص اهمیت تلاش های چند جانبه برای رسیدگی به چالش های کنونی در سودان و نیاز برای آتش بس کامل در این کشور گفتگو کردند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما