plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۷
کد مطلب : ۳۱۶۴۹

تداوم درگیری‌های خونین در سودان به رغم تلاشهای بین المللی برای آتش بس

مردم سودان امسال در حالی به استقبال عید فطر رفتند که درگیری های خونین در این کشور به رغم تلاش های بین المللی و داخلی برای آتش بس فوری، همچنان ادامه دارد.
تداوم درگیری‌های خونین در سودان به رغم تلاشهای بین المللی برای آتش بس
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در حالی که تلاشهای بین المللی برای استقرار آتش بس 72 ساعته به مناسبت ایام عید سعید فطر ادامه دارد اما این آتش بس از همان ساعات اولیه در روز جمعه با ادامه درگیری نظامیان سودان در هفتمین روز بسیار شکننده بود و بامداد امروز شنبه نیز این درگیری ها ادامه دارد. 

بسیاری از مردم سودان عزیزان خود را در درگیری میان ارتش و نیروهای واکنش سریع از دست داده اند و مساجد مانند سالهای گذشته آکنده از نمازگزاران عید فطر نبود و بزرگترها کودکانشان را از ترس گلوله باران به مسجد نیاوردند. خیابانها در روز اول عید فطر خالی بود و اکثر اهالی خارطوم به خاطر درگیری به ایالتهای دیگر رفته اند به همین علت مردم سودان راهی جز باقی ماندن در خانه و دعا برای تحقق صلح ندارند.

در همین حال سخنگوی ارتش سودان از آغاز پاکسازی تدریجی مناطق استقرار نیروهای واکنش سریع در اطراف خارطوم که آنها را شورشیان توصیف کرد، خبر داد.

وی با انتشار بیانیه ای افزود: مرحله چالش را پشت سر گذاشتیم و به مرحله پاکسازی تدریجی کانون های حضور گروه های شورشی در اطراف پایتخت رسیدیم.

سودان از شنبه گذشته تاکنون شاهد درگیری شدید میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع است. از سوی دیگر انگلیس و آمریکا اعلام کردند که درصدد اعزام نظامیان خود به منطقه به منظور تخلیه احتمالی کارکنان سفارت خود در خارطوم هستند.

این در حالی است که در 7 روز درگیری میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان بیش از 400 نفر کشته و بیش از 3 هزار نفر زخمی شده اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما