plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۳۱۷۵۵

عمر البشیر در بیمارستان؛ درگیری نظامیان سودان ادامه دارد

فرار شماری از مقامات حکومت سابق سودان از زندان
منابع خبری از شنیده شدن دوباره صدای انفجار و درگیری در شهر خارطوم پایتخت سودان در دوازدهمین روز بحران سودان علی رغم آتش بس اعلام شده خبر دادند.همزمان شماری از مقام‌های حکومت عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان از زندان فرار کردند.
عمر البشیر در بیمارستان؛ درگیری نظامیان سودان ادامه دارد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، شبکه تلویزیونی الجزیره ظهر امروز چهارشنبه از افزایش درگیری نظامیان سودان در خارطوم خبر داد؛ صدای انفجارهای پراکنده در مرکز و غرب شهر خارطوم به گوش می رسد.

این شبکه افزود: درگیری با انواع سلاح ها هم اکنون بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در اطراف کاخ ریاست جمهوری در شهر خارطوم در جریان است.

ارتش سودان نیز نیروهای پشتیبانی سریع را مسئول نقض آتش بس سه روزه اعلام شده دانست و گفت که این نیروها با شلیک توپخانه مناطقی در مجاورت مقر فرماندهی کل و تأسیسات استراتژیک را هدف قرار می دهند.

ارتش سودان همچنین درباره آخرین سرنوشت عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع این کشور گفت که او در بیمارستان عالی نیروهای مسلح تحت مراقبت و مسئولیت پلیس قضایی نگهداری می شود.

پیش تر برخی منابع خبری گزارش داده بودند که زندانیان زندان کوبر در اوایل این هفته از زندان فرار کردند. البشیر و معاونان ارشدش از جمله افرادی بودند که در این زندان نگهداری می‌شدند.

از سوی دیگر منابع نزدیک به خانواده عمر البشیر به شبکه الجزیره قطر گفتند که رئیس جمهور سابق این کشور برای درمان در بیمارستان نظامی شهر أم درمان بستری است.

به گفته شبکه الجزیره، تیراندازی بین نیروهای ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی در دو محله «حله حمد» و «شمبات» شهر «خرطوم بحری» واقع در شمال شهر خارطوم پایتخت سودان امروز از سر گرفته شد.

همزمان اتحادیه پزشکان سودان امروز چهارشنبه از افزایش شمار قربانیان غیرنظامی در جریان درگیری های این کشور به ۲۹۵ نفر خبر داد.

این اتحادیه افزود: شمار زخمی های غیرنظامی این درگیری ها نیز به ۱۷۹۰ نفر رسیده است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه هفته گذشته (۲۶ فروردین) میان نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» بر سر قدرت آغاز شد.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل مواجه کرد و همچنان رایزنی‌ها برای نشاندن دوطرف درگیر بر سر میز گفت وگو بی ثمر بوده است.

در همین مدت، بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین المللی کارکنان و اتباع خود را از سودان خارج کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما