plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۳۱۹۴۷
در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان کردستان

محسنی اژه ای: مسئله اصلی کشور مسئله رشد تولید و رفع مسائل معیشتی مردم است

حُسن رفتار ما با مردم، بسیار اهمیت دارد
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مسئله اصلی کشور مسئله رشد تولید و رفع مسائل معیشتی مردم است، گفت: موضوعات مرتبط با امنیت مردم از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است، مقولات فرهنگی نیز بسیار حائز اهمیت است، اما امروز اقتصاد و معیشت مردم و رشد تولید، مسئله اصلی و مهم ماست.
محسنی اژه ای: مسئله اصلی کشور مسئله رشد تولید و رفع مسائل معیشتی مردم است
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان کردستان طی سخنانی اظهار کرد: مردم استان کردستان مردمانی غیور و فرهیخته و مهربان هستند که از آغاز انقلاب تا امروز خدمات برجسته‌ای به کشور ارائه کرده‌اند و در عرصه دفاع از میهن و مرز‌های کشور و خنثی کردن توطئه‌های دشمن، پیشگام بوده‌اند.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: استان کردستان از ظرفیت‌های طبیعی و انسانی بالایی برخوردار است، اما به واسطه تحریم‌ها و فشار‌های ظالمانه دشمنان، آنگونه که شایسته مردم شریف استان کردستان است زیرساخت‌های مرتبط با توسعه این استان تکمیل نشده که باید مسئولان استانی و کشوری در این راستا گام‌های بیشتر و متمرکزتری را بردارند. 

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مسئله اصلی کشور مسئله رشد تولید و رفع مسائل معیشتی مردم است، گفت: موضوعات مرتبط با امنیت مردم از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است، مقولات فرهنگی نیز بسیار حائز اهمیت است، اما امروز اقتصاد و معیشت مردم و رشد تولید، مسئله اصلی و مهم ماست؛ دستگاه قضایی باید در راستای تامین امنیت سرمایه گذاری و رشد تولید، اقدامات مقتضی را با تمام توان ترتیب دهد و در این زمینه به دولت و مجلس مساعدت‌های همه‌جانبه داشته باشد. 

رئیس عدلیه بیان داشت: ما مسئولان و کارکنان  دستگاه قضایی باید بدانیم که مردم، ولی نعمتان ما هستند و علی‌رغم همه مشکلات و کمبود‌های تجهیزاتی و مالی که داریم باید تمام توان و تمرکز خود را در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم بگذاریم و نباید خدای ناکرده به واسطه مشکلات موجود، انگیزه کافی در خدمت‌رسانی به مردم یا حُسن رفتار با ارباب رجوع  نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به مسئولان و کارکنان قضایی استان کردستان تاکید کرد: حُسن رفتار ما با مردم، بسیار اهمیت دارد و این موضوع تنها به ما مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی منحصر نمی‌شود بلکه مربوط به همه مسئولان و کارگزاران دستگاه‌های حاکمیتی است.

رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی استان کردستان دستور داد: در راستای رفع خصومات و مشکلات مردم به ویژه مسائل خانوادگی، با تمام توان از ظرفیت‌های مردمی در جهت صلح و سازش بهره بگیرید و بدانید برکتی که در صلح و سازش می‌باشد در حکم صادره نیست. 

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان، به ارائه آمار و ارقامی در خصوص رسیدگی مراجع و محاکم قضایی کردستان به پرونده‌ها پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری کردستان در حوزه کاداستر و تثبیت اراضی ملی و طبیعی، از تثبیت ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین تثبیت ۴۲ درصدی اراضی زراعی این استان خبر داد.

همچنین در این جلسه نمایندگان قضات، کارکنان اداری، شورا‌های حل اختلاف و سازمان‌های تابعه قضایی استان کردستان به بیان مطالب و مسائل خود پرداختند.

گفتنی ست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز در چارچوب بیستمین سفر استانی خود و در صدر یک هیأت عالی قضایی وارد استان کردستان شد. دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار با علما، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان و همچنین بررسی مشکلات قضایی کردستان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان کردستان است. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما