plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۲۸۵۸۶
با حضور رئیس دولت سیزدهم انجام شد

بهره‌برداری رسمی از پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج کردستان

تأمین پایدار آب شرب با کیفیت تا افق سال ۱۴۲۵
طرح انتقال آب سد آزاد کردستان به تصفیه‌خانه سنندج با حضور رئیس جمهور به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
بهره‌برداری رسمی از پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج کردستان
به گزارش ایصال نیوز، پروژه آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد کردستان به تصفیه‌خانه سنندج یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان کردستان بود که پس از جایابی و طراحی و تعریف پروژه در دولت دوازدهم، اجرای آن از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ و اواخر دولت روحانی آغاز شد و هم اکنون در دولت سیزدهم این پروژه تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

برای اجرای این پروژه که به لحاظ توپوگرافی در یکی از ناهموارترین و صعب‌العبورترین مناطق کشور اجرا شده، ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به دلیل ناهمواری مسیر انتقال آب، چند ایستگاه پمپاژ در مسیر احداث شده که آب را تا ارتفاع ۴۸۰ متری پمپاژ خواهند کرد.

با بهره‌برداری از این طرح علاوه بر ارتقای قابل توجه کیفیت آب شرب و انتقال سالانه حداقل ۵۷ میلیون مترمکعب آب سالم به شهر سنندج، پایداری آب شرب نیز تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

گفتنی ست سید ‌ابراهیم رئیسی که به منظور افتتاح طرح آبرسانی و دیدار با علما و اقشار مختلف مردم به سنندج سفر کرده است، در بدو ورود مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه اهل تسنن و استاندار کردستان قرار گرفت. در سفر رئیس جمهور به استان کردستان طرح آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج افتتاح و همچنین آقای رئیسی دیدارهای جداگانه‌ای با جمعی از علمای استان و نیز با اقشار مختلف مردم خواهد داشت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما