plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۳۱۵۶
مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی

راهبرد ما در تنگه هرمز، امنیت و امکان صدور نفت برای همه است

ایران درباره توان دفاعی اش مذاکره نخواهد کرد
سردار دهقان: با اشاره به اینکه تهدید به جنگ، ابزاری برای ترساندن و فریب دیگران است گفت: ایران در باره توان دفاعی اش با دولت آمریکا مذاکره نخواهد کرد، ایران در باره توان موشکی خود با هیچ کس مذاکره نخواهد کرد و (انتظار) مذاکره در این خصوص توهمی بیش نیست.
راهبرد ما در تنگه هرمز، امنیت و امکان صدور نفت برای همه است
به گزارش ایصال نیوز به نقل از الجزیره، سردار "حسین دهقان" مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح و وزیر سابق دفاع، عنوان کرد که ایران آماده تشکیل ائتلاف سیاسی و امنیتی با همسایگان خود برای تامین ثبات و امنیت منطقه است.
وی در گفت و گو با شبکه قطری الجزیره که روز چهارشنبه منتشر شد،تصریح کرد: هرگونه تغییر در وضعیت تنگه هرمز منجر به ناامنی و تنش جدی خواهد شد. وی افزود: در صورت آغاز جنگ نظامی آمریکا علیه ایران، تمام پایگاهها و تجهیزات و کشتی های آمریکا در منطقه، در تیر رس مستقیم ما خواهد بود و آمریکا در معرض پاسخ قاطع ما و متحدان ما قرار خواهد گرفت.  
سردار دهقان، درباره پیشنهاد انگلیس به اروپا برای تشکیل ائتلاف در منطقه خلیج فارس گفت:پیشنهاد لندن برای تشکیل نیرویی اروپایی در تنگه هرمز ممکن است عواقب پیش‌بینی نشده به‌دنبال داشته باشد.
سردار دهقان تاکید کرد که امنیت همه طرف ها در تنگه هرمز برای صادرات نفت باید تامین شود. وی گفت: اظهارات اخیر عربستان و امارات درباره پایان جنگ در یمن عقلانیتی است که دلیل آن، شکست آنها است.
دهقان همچنین گفت که امارات برای ارسال پیام هیئتی را به ایران فرستاد که از صلح سخن می‌گفتند و دلیل این تغییر رویکرد آنها نیز شکست منطقه‌ای آنان است.
مشاور مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به اینکه تهدید به جنگ، ابزاری برای ترساندن و فریب دیگران است گفت: ایران در باره توان دفاعی اش با دولت آمریکا مذاکره نخواهد کرد. وی تاکید کرد: ایران در باره توان موشکی خود با هیچ کس مذاکره نخواهد کرد و مذاکره در این خصوص توهمی بیش نیست.
انتهای پیام/* 
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما