plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
کد مطلب : ۳۰۷۱۶

سنای فرانسه اصلاحات جنجالی قانون بازنشستگی را تصویب کرد

افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال
سنای فرانسه به رغم اعتراض های میلیونی مردم، طرح جنجالی امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی را تصویب کرد.
سنای فرانسه اصلاحات جنجالی قانون بازنشستگی را تصویب کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری فرانسه، سنای فرانسه شنبه شب با ۱۹۵ رای موافق در مقابل ۱۱۲ رای مخالف این لایحه را تصویب کرد.

این طرح به کمیته مشترک مجلسین فرستاده می شود و احتمالا روز چهارشنبه در این کمیته بررسی خواهد شد.

اگر این طرح در کمیته مشترک مجلسین نیز تایید شود احتمال می رود که سنا و مجمع ملی روز پنجشنبه رای‌گیری نهایی را درباره آن انجام دهند.

اما نتیجه رای‌گیری در مجمع ملی (مجلس سفلی) در هاله‌ای از ابهام قرار دارد زیرا حزب مکرون برای تصویب این طرح به جلب آرای سایر احزاب نیاز دارد.

در صورتی که دولت مکرون به این نتیجه برسد که آرای کافی در مجمع ملی برای حمایت از این طرح نخواهد داشت، ممکن است که بدون رای‌گیری پارلمانی آن را تصویب و اجرا کند.

مهمترین محور این طرح افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال است؛ موضوعی که با مخالفت‌های بسیار شدیدی مواجه شده است و شنبه نیز هزاران نفر را بار دیگر برای اعلام مخالفت به آن به خیابان‌ها کشاند.

این تظاهرات در هفته‌های گذشته تا ۲ میلیون نفر را به خیابان‌ها آورد اما طبق آمار وزارت کشور فرانسه، شمار معترضان در تظاهرات سراسری شنبه ۳۶۸ هزار نفر بود.العا لم

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما