plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۲۸۲۰۶

جمعیت جهان ۸ میلیارد نفر؛ کره زمین همچنان ظرفیت دارد

فردا سه شنبه ۲۴ آبان جمعیت جهان دقیقا به ۸ میلیارد نفر می‌رسد. سازمان ملل از کاهش چشمگیر مرگ و میر نوزادان و مادران در سالهای اخیر خبر داد و بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش آموزش و بهداشت، و مقابله با بیماری ها و تهدیدات محیط زیستی تاکید کرد.
جمعیت جهان ۸ میلیارد نفر؛ کره زمین همچنان ظرفیت دارد
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس اعلام سازمان ملل جمعیت جهان در تاریخ ۲۴ آبان به ۸ میلیارد نفر می‌رسد.

امروز دوشنبه قبل از ظهر به وقت ایران شمارشگر جمعیت جهان در سازمان ملل، عدد ۷.۹۹۹۸۴۲۰۱۹ را نشان می داد.

طبق پیش‌بینی سازمان ملل متحد، آمار جمعیت جهان فردا ۱۵ نوامبر به ۸ میلیارد نفر می‌رسد و هند سال آینده میلادی (۲۰۲۳) عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان را از چین می‌گیرد.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، رشد جمعیت در سال ۲۰۲۰ به کمتر از ۱ درصد رسیده و برای اولین‌بار است که از سال ۱۹۵۰ به بعد، شاهد چنین موضوعی هستیم. جمعیت جهان تا ۲۰۸۰ از ۱۰ میلیارد نفر نیز فراتر می‌رود.

سازمان ملل متحد امید به زندگی در جهان را در سال ۲۰۱۹ برابر ۷۲.۸ سال اعلام کرد که نسبت به دهه ۹۰ میلادی، افزایش نزدیک به ۹ سال را نشان می‌داد.

با اینکه امید به زندگی در کشورهای کمتر توسعه یافته، در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۷ سال کمتر از میانگین جهانی بوده است.انتظار می‌رود در سال ۲۰۵۰ امید به زندگی در دنیا به ۷۷.۲ سال افزایش پیدا کند.

با وجود پیش‌بینی‌های سازمان ملل درباره روند افزایش جمعیت جهان در دهه‌های آینده و همچنین امید به زندگی، این سازمان بر ضرورت برنامه ریزی برای مقابله با بیماری ها و تهدیدات محیط زیستی، و همچنین افزایش سطح آموزش، بهداشت و رفاه اجتماعی تاکید دارد

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
مرجع : سکاي نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما