plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۲۵۰۴۶
با حضور فرماندار، نماینده مجلس و شهردار نجف آباد

جلسه بررسی پروژه قطار حومه‌ای نجف‌آباد به اصفهان برگزار شد

تأکید بر ضرورت جذب سرمایه های بخش خصوصی
جلسه پیگیری و بررسی روند پیشرفت پروژه قطار حومه ای شهر نجف آباد با حضور موسی مباشری فرماندار نجف آباد، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم شریف نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی و عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد برگزار شد.
جلسه بررسی پروژه قطار حومه‌ای نجف‌آباد به اصفهان برگزار شد
به گزارش ایصال نیوز، صبح امروز دوشنبه 20 تیرماه ۱۴۰۱، جلسه پیگیری امور قطار حومه ای نجف آباد با حضور فرماندار و نماینده مجلس و شهردار نجف آباد در سالن فرزانگان فرهنگسرای خارون برگزار شد. 

در این جلسه که با حضور ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، موسی مباشری فرماندار ویژه نجف آباد، عبد الرسول امامی شهردار نجف آباد، معاونین شهردار و مشاوران پروژه قطار حومه ای نجف آباد برگزار شد، موارد و مسائل قطار حومه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تشریح، ازیابی و اصلاح مسیرهای داخل شهر، جانمایی و تعیین خصوصیات پل های مسیر، سنجش معیارهای زمین شناسی و خاک سنجی مسیر، شیوه اجرای سازه های پل مسیر، و موارد مورد تناقض شهرسازی از عمده موارد مطرح شده توسط مشاوران این پروژه در جلسه مذکور بود.

سید رسول موسویان معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد نیز ضمن اعلام موارد پیگیری شده در تعیین مسیر و اصلاح موارد مورد تصویب جلسه گذشته، در باب حدود باغات، پارکینگ ایستگاه ها، مسیرهای جایگزین، بررسی پل هوایی ایستگاه ها، کریدور حرکتی قطار و لحاظ شدن در طرح تفصیلی و ... مطالبی را مطرح کرد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم شریف نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی نیز پس از تاکید بر لزوم تسریع و افزایش اقدامات عملی در فازهای اولیه پروژه، مواردی چون ضرورت تعیین کاربری حریم مترو، ضرورت تعیین وضعیت سند مالکیت پلاک های حریم، ضرورت تعیین مدیر پروژه برای رفع امور سند و مالکیت، ضرورت پیگیری مناقصه و مزایده و ارائه موارد به شورای شهر، تعیین جلسه های راهبردی و ایستگاه های رفاهی خدماتی در نقاط مختلف شهری را متذکر شد. 

عبد الرسول امامی شهردار نجف آباد نیز در سخنانی پس از اشاره به هماهنگی های انجام شده با شهرداران دیگر شهرهای در مسیر، بر توجه ویژه بر جذب سرمایه های بخش خصوصی، سنجش استقبال در مناطق مختلف پروژه، و تدارک زیر ساخت های مورد نیاز مسافران قطار شهری تاکید نمود.

گفتنی ست موافقتنامه احداث خط قطار حومه‌ای اصفهان - نجف‌آباد بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شهرداری نجف‌آباد و شهرداری اصفهان در سال ۹۴ منعقد شد و بر اساس آن، این خط ریلی پس از عبور از شهرهای نجف‌آباد، کوشک، گلدشت، کهریزسنگ و دُرچه به خط دوم قطار شهری کلانشهر اصفهان متصل خواهد شد.

قطار حومه‌ای نجف‌آباد به اصفهان ۲۹.۷ کیلومتر طول دارد و تا کنون بیش از 80 درصد از آزادی سازی زمین های مسیر این طرح انجام شده است و مقرر است به خط دوم قطار شهری اصفهان و در آینده نزدیک به شبکه ریلی راه‌آهن کشور متصل شود. بر این اساس، این خط قطار حومه‌ای در ایستگاه مدرس نجفی به خط دوم قطار شهری کلانشهر اصفهان متصل می‌شود. خط دوم قطار شهری اصفهان به مسافت ۲۴ کیلومتر از شرق به غرب این شهر امتداد دارد و شهرک امام حسین(ع) در شمال شرق را به مرکز شهر و سپس به میدان شهدای خمینی‌شهر در غرب اصفهان متصل می‌کند. 

انتهای پیام/*
۳
گزارشگر : احمد امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما