plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۲۴۰۳۰
آشکار شدن نشانه های کمبود فزاینده جهانی غذا، یکی پس از دیگری

مالزی صادرات مرغ را ممنوع کرد، غذای محبوب سنگاپوری‌ها نایاب شد!

مالزی تمام صادرات مرغ را از امروز (چهارشنبه) متوقف می کند
سنگاپور در حال تدارک تمهیدات لازم برای مواجهه با تبعات نایاب شدن غذای محبوب خود است، زیرا تامین کننده اصلی مرغ این کشور یعنی مالزی، تمام صادرات مرغش را از امروز (چهارشنبه) متوقف می کند.
مالزی صادرات مرغ را ممنوع کرد، غذای محبوب سنگاپوری‌ها نایاب شد!
به گزارش ایصال نیوز، به دلیل بحران جهانی کمبود خوراک به دلیل جنگ اوکراین، تولید در مالزی مختل شده است و محدودیت های صادراتی چشمگیری را برای این کشور بوجود آورده است که باعث شده است واردات سنگاپوری ها از کشور همسایه شان مالزی با کاهش چشمگیر مواجه شود. 

رستوران ها و غرفه های محلی سنگاپور با افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی در آستانه تعطیلی کامل قرار دارند. 

ممنوعیت صادرات مالزی تازه ترین نشانه کمبود جهانی مواد غذایی است زیرا کشورهایی که متأثر از تهاجم روسیه به اوکراین، تغییرات اقلیمی و اختلالات عرضه ناشی از همه گیری کووید19 با بحران مواجه شده اند هم اکنون متمرکز بر تامین نیاز داخلی شان و تلاش برای کنترل قیمت مواد غذایی هستند.  

افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی، پیشتر به اعتراضاتی در کشورهایی مانند آرژانتین، اندونزی و یونان دامن زده است.

دانیل تان، مالک هفت غرفه زنجیره ای مواد غذایی در سنگاپور در این‌باره می گوید؛ ممنوعیت صادرات مالزی، برای فروشندگانی مانند او پیامدهای "فاجعه باری" در پی خواهد داشت. 

او معتقد است ممنوعیت ها و محدودیت های صادراتی مالزی، به این معنی است که فروشندگان سنگاپوری دیگر قادر به تأمین و عرضه مواد غذایی نیستند. 

دانیل تان می گوید: شبکه تأمین او، مرغ زنده را از مالزی تهیه می کردند و کشتار می کردند اما هم اکنون رستوران های زنجیره ای اش باید ظرف یک هفته به استفاده از مرغ منجمد روی بیاورند و انتظار می‌رود که با واکنش مشتریان به تغییر کیفیت غذا و افزایش قیمت آن، فروش رستوران هایش با کاهش چشمگیر مواجه شود.

سنگاپور، اگرچه یکی از ثروتمندترین کشورهای آسیایی است، اما دارای مساحت سرزمینی تنها 730 کیلومتر مربع و به شدت شهرنشین است و به دلیل فقدان اراضی کشاورزی و دامپروری به دلیل نابودی اراضی حاصلخیزش در پی توسعه شهرنشینی، تا حد زیادی به واردات مواد غذایی، انرژی و سایر کالاهای وارداتی متکی است.

طبق داده های آژانس غذای سنگاپور (SFA) ، تقریباً تمام مرغ مورد نیاز این کشور از طریق واردات تأمین می شود: 34٪ از مالزی، 49٪ از برزیل و 12٪ از ایالات متحده.

یک بشقاب مرغ سوخاری ساده و برنج سفید پخته شده در آبگوشت که همراه با سبزیجات سرو می‌شود، غذای محبوب جمعیت 5.5 میلیون نفری این کشور است و پیش از بحران غذایی اخیر ناشی از ممنوعیت صادرات مرغ مالزی، به طور گسترده با قیمت حدود 4 دلار سنگاپور (2.92 دلار) در غذاخوری‌های معروف این کشور در دسترس بود.

آژانس غذای سنگاپور ، در تازه ترین بیانیه خود گفته است که این کمبود را می توان با مرغ منجمد برزیل جبران کرد و از مصرف کنندگان خواسته است که منابع پروتئینی دیگر مانند ماهی را انتخاب کنند.

مالزی که خود با بحران افزایش قیمت ها مواجه است، تصمیم گرفته است تا صادرات مرغ را تا زمانی که تولید محلی و هزینه ها تثبیت نشود، متوقف کند. قیمت ها از ماه فوریه به 8.90 رینگیت (2.03 دلار) برای هر پرنده محدود شده است و یارانه ای معادل 729.43 میلیون رینگیت (166 میلیون دلار) برای مرغداران در نظر گرفته شده است.

خوراک مرغ معمولاً از دانه و سویا تشکیل شده است که مالزی این خوراک را وارد می کند، در حال حاضر اما دولت این کشور مجبور است در بحبوحه کمبود جهانی خوراک، جایگزین‌هایی را برای این مهم در نظر بگیرد.

یک پرورش دهند مرغ مالزیایی در این باره می گوید: خوراک با کیفیت پایین به این معنی است که پرندگان به سرعت معمول رشد نمی کنند و این مهم، کل زنجیره تامین را کند می کند. پیش از این، مزرعه مرغ گوشتی وی می توانست هفت بار در سال برداشت کند و 45000 پرنده در هر چرخه برداشت می کرد. امسال او فقط پنج دوره برداشت را انتظار دارد. سیازول، که در طول همه گیری کووید با هزینه های عملیاتی بالاتری مواجه شد می گوید که ممنوعیت صادرات مرغ، فقط اوضاع را برای مرغداران بدتر می کند. او که در امنیت شغلی خودش دچار تردید شده است می گوید: شاید باید بروم در پمپ بنزین کار کنم یا شغل دیگری انتخاب کنم که سردرد کمتری نسبت به مدیریت واقعی یک پرورشگاه مرغ (مرغداری) داشته باشد. 

(1 دلار = 1.3713 دلار سنگاپور)
(1 دلار = 4.3770 رینگیت)

انتهای پیام/*
۶
مترجم : احمد امینی
مرجع : رویترز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما