plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
کد مطلب : ۲۲۲۱۶

رانش زمین جاده کندوان را مسدود کرد

رئیس پلیس راه مازندران از مسدود شدن جاده کندوان به علت رانش زمین خبر داد.
رانش زمین جاده کندوان را مسدود کرد
سرهنگ یدالله جهان تاب، شنبه شب، علت مسدود شدن این مسیر را رانش زمین در محدوده پل زنگوله در مسیر شمال به جنوب جاده کندوان ذکر کرد. 

وی اظهار داشت: جاده هراز نیز تا ۲۵ اسفندماه به علت انجام عملیات ایمن سازی در این مسیر همچنان مسدود است و رانندگان می توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

رییس پلیس راه مازندران وضعیت تردد خودروها در جاده های ارتباطی مازندران در زمان حاضر را عادی و روان و سطح جاده ها را نیز به علت بارندگی لغزنده ذکر کرد.  

 امروز شنبه ۲۱ اسفند ماه تصاویری از ترک های طولی ایجاد شده در یک جاده در شبکه های اجتماعی شهرستان های نوشهر و چالوس از سوی برخی از کاربران منتشر و ادعا شده که مربوط به جاده کندوان است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس نیز در کفت و گو با خبرنگار ایرنا تایید کرد که تصاویر منتشر شده مربوط به محدوده پل زنگوله خط شمال به جنوب جاده کندوان است ولی جدید نیست.

مهدی صفایی گفت: فرونشست زمین در این نقطه از جاده مربوط به بیش از یک سال پیش است ولی قبلا طول این مسیر رانشی کمتر از یکصد متر بود ، اما اکنون به خاطر بارندگی های مستمر ، ریزش برف و دیگر تغییرات جوی به حدود ۲۰۰ متر رسیده است و درصورت ترمیم نشدن می تواند تهدید جدی برای خودروهای عبوری تبدیل شود.

جاده کندوان با قدمت حدود ۸۸ ساله ، ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که نیمی مربوط به حوزه جغرافیایی استان مازندران و بقیه آن نیز جزو استان البرز است. طبق آمارهای رسمی روزانه دستکم ۳۵ هزار دستگاه خودرو در این جاده تردد می کنند. 

وی از رانندگان وسیله نقلیه خواست ضمن رعایت قوانین و راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

 مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما