plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۲۲۵۵۰

رانش زمین موجب خسارت به تاسیسات مخابراتی سمیرم شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:رانش زمین در شهر سمیرم موجب خسارت به بخشی از تاسیسات مخابراتی و قطعی تلفن این منطقه شد.
رانش زمین موجب خسارت به تاسیسات مخابراتی سمیرم شد
به گزارش ایصال نیوز، منصور شیشه فروش در گفت گویی اظهار داشت:این حادثه در محل ورودی شهر سمیرم محله قلعه شمال روی داده و موجب گسیختگی زمین شده است.

وی افزود:بر اثر این رانش و فرونشست خسارت عمده ای به سیم های برق و تاسیسات مخابراتی و جاده عبوری وارد شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: ۴۰۰ مشترک محله قلعه سمیرم تلفنشان قطع است و جلسه مدیریت بحران با حضور مسوولان حوزه آب و برق برگزار شد و برای حفاظت از تاسیسات از قطعات چدنی استفاده شده است تا میزان تاب آوری سیستم های تاسیساتی بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه قطعی تلفن تا ۲ روز آینده بر طرف می شود افزود : شرکت گاز نیز لوله ۶ متری گاز را برای استحکام بخشی و رفع خطر ایمن کرده است و شرکت مخابرات برای رفع خسارت به کابل ها،حفاری های لازم را انجام داده است تا بیشتر ایمن شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه به دلیل خسارت ناشی از رانش زمین و نیز وزش باد باید پایه های شبکه برق جا به جا شود، بیان داشت: شبکه برق و انتقال شبکه باید به سمت شمال جاده تغییر مسیر یابد و ۲۰پایه تیر برق جابجا شود.

وی اضافه کرد: از دستگاه‌های خدمات رسان خواسته شده است که به دلیل بافت آهکی منطقه و فرونشست زمین و رانش پایش های مرتبی را انجام دهند و به طور خاص اقداماتی برای زه کشی و دیوار استحکام ایجاد کنند.

شیشه فروش تاکید کرد: پس از اجرای موارد ایمنی باید در این مناطق طرح ترافیکی، مسیر جایگزین تردد و یک اقدام موقت انجام شود اما در اقدام بلند مدت باید یک طرح مطالعاتی با کمک اساتید دانشگاهی، شهرداری و نیز شورای ترافیک اجرا شود.

وی در ادامه صحبت های خود از بازدید محل دفن زباله سمیرم خبر داد و گفت: مکان مناسبی برای دفن زباله در این شهرستان انتخاب نشده و ترانشه ای در سه کیلومتری در جنوب شهرستان حفر شده است که درآن زباله ها دفن می شود که باید تجزیه زباله های بهداشتی و غیر بهداشتی انجام شود .

وی در پایان گفت: آخر هفته در استان اصفهان پیش بینی باد،باران و تگرگ، وزش باد شدید و تندباد لحظه ای و بارش پراکنده در مناطق غرب، شمال و ارتفاعات شرقی پیش بینی شده است.

شیشه فروش افزود:همچنین هوای ابری و کاهش میدان دید در مناطق شرقی پیش بینی شده است که مدیریت بحران با کلیه تجهیزات آماده خدمت رسانی به مسافران تا پایان ایام عید است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما