plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۲۴۷۹۳
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد

نسخه نجات اصفهان، تامین آب زاینده‌رود تا تالاب گاوخونی است

استان اصفهان با شدیدترین خشکسالی ها مواجه است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیشروی فرونشست زمین در دشت اصفهان-برخوار و ایجاد کانون‌های گرد و غبار و کم آبی، گفت: نسخه اصلی برای رفع این مشکلات، تامین آب برای حوضه زاینده رود تا تالاب گاوخونی است.باید طرح‌های تامین آب استان تسریع شود.
نسخه نجات اصفهان، تامین آب زاینده‌رود تا تالاب گاوخونی است
به گزارش ایصال نیوز، منصور شیشه فروش امروز (شنبه، ۱۱ تیرماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، با بیان اینکه اصفهان معین هشت استان اطراف خود و همچنین جانشین و معین تهران بزرگ در مدیریت بحران است، اظهار کرد: ما باید قبل از هر حادثه آماده، منسجم و با ثبات و سوم باید با برنامه باشیم.

وی با خطاب به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و نماینده وزارت نیرو، گفت: استان اصفهان طی بیست سال گذشته با شدیدترین خشکسالی ها مواجه است و مرکز اقلیم شناسی کشور اعلام کرده که ۸۶ درصد مساحت استان اصفهان با کم آبی و خشکسالی مواجه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: از اثرات کم آبی و خشکسالی، وقوع پدیده فرونشست زمین در دشت های اصفهان است و براساس گزارش سازمان زمین شناسی کشور و سازمان نقشه برداری و پایش های سه ساله آنها، دشت اصفهان برخوار و ۲۷ دشت از ۳۵ دشت استان تحت تاثیر فرونشست زمین به علت استمرار خشکسالی و کم آبی قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: ایجاد کانون های گرد و غبار، خیرش گرد و غبار، فرونشست زمین و کم آبی از مهم‌ترین مشکلات استان است و امروز ۳۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، همچنین امروز ۶ هزار هکتار فضای سبز اصفهان با تنش آبی مواجه است.

شیشه فروش از نماینده وزارت نیرو خواست تا در کشور نگاه ویژه ای به اصفهان داشته باشند و به عنوان معاون وزیر در جهت احیای زاینده‌رود تا تالاب گاوخونی تلاش ویژه ای شود و پیشنهادات استان در سفر رئیس جمهور به اصفهان به وزیر نیرو مطرح شد. وی تاکید کرد: برای این کار حتما باید جلو بارگذاری های جدید آب از زاینده رود گرفته شود و طرح های تامین آب استان تسریع شود و نسخه اصلی برای رفع این مشکلات تامین آب برای حوضه زاینده رود تا تالاب گاوخونی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه به موضوع بازسازی شبکه فرسوده آب و فاضلاب اصفهان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال پنج مورد شکستگی شبکه فاضلاب داشتیم بنابراین نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه برای بازسازی و نوسازی ۳۰۰ کیلومتر خط فاضلاب فرسوده بحرانی اصفهان و شاهین شهر است همچنین شبکه های فاضلاب و تصفیه خانه های آن باید استانداردسازی شود.

وی با بیان اینکه اصفهان همواره به استان های دیگر کمک رسانی کرده است، بنابراین نیاز به نوسازی و بازسازی ناوگان مدیریت بحران در حوزه فاضلاب داریم، اظهار کرد: ما خواهان تلاش وزیر نیرو در جهت اجرای تعهدات خود برای احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی کمک به حل بحران فرونشست زمین هستیم و طرح هایی در این باره به وزارت نیرو ارایه داده ایم.

همچنین حسین اکبریان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، با بیان اینکه امیدوارم ادامه راه مدیر قبلی باشم، اظهار کرد: آب و فاضلاب استان تنها شرکت آبفا قدیمی سطح کشور است و پرسنل قوی و سرمایه انسانی بزرگی دارد.

وی‌ افزود: شرکت آبفا اصفهان یکی از شرکت‌های پیش‌رو این صنعت در کشور است و ظرفیت بالایی در نیروی انسانی، مباحث فنی و بهره برداری دارد و باید به تمام این موارد توجه کنیم. 

هفدهمین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: امروز نیازمند توجه ویژه به فرسودگی شبکه فاضلاب اصفهان، خمینی شهر و شاهین شهر هستیم و با کار باید در قالب وام و فاینانس در اولویت برنامه‌های این شرکت باشد.
وی با تاکید بر ضرورت همدلی در این شرکت، گفت: معیار و مبنای ما بر کار در پایه اصول فنی و دانش است و توجه به نوآوری را در ادامه راه فعالیت مدیریت قبلی پیش ببریم.

شایان ذکر است، اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با تقدیر از هاشم امینی مدیرعامل سابق آبفای استان اصفهان، با صدور حکمی حسین اکبریان تفاقی را به سمت مدیرعامل آبفای استان اصفهان منصوب کرد.

امینی از مرداد سال ۱۳۸۹ به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، همچنین پیشتر، در حکمی هاشم امینی مدیرعامل قبلی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را به عنوان معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری این شرکت منصوب کرده بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما