plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۲۲۶۶۵
در نشست شورای اطلاع رسانی استان اصفهان

معاون استاندار اصفهان: رسانه‌ها باید همه صداهای جامعه را منعکس کنند تا شاهد توسعه و پیشرفت باشیم

رسانه ها توانمند شوند می‌توان شاهد توسعه استان بود
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: لازم است که رسانه‌های این استان موضوع کم آبی، خشکسالی و خشکی رودخانه زاینده رود، راهکارهای جاری‌سازی همیشگی آن و فرونشست زمین را به طور مستمر و جدی پیگیر باشند.
معاون استاندار اصفهان: رسانه‌ها باید همه صداهای جامعه را منعکس کنند تا شاهد توسعه و پیشرفت باشیم
به گزارش ایصال نیوز، محمد رضا جان‌نثاری روز سه شنبه در شورای اطلاع‌رسانی استان در محل استانداری افزود: رسانه‌ها باید با تمام قوت با انتشار اخبار و گزارش‌ها مسائل نامبرده را دنبال و مطالبات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: موضوعات آب تنها مختص شرب و کشاورزی نیست بلکه باید در بخش‌های مختلف مانند محیط زیست و صنعت نیز دنبال شود و به ویژه جاری‌سازی رودخانه زاینده‌رود در اولویت قرار می‌گیرد و افق رسانه‌ها و مطالبات باید جاری‌سازی کامل رودخانه باشد.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به فعالیت‌های دولت برای ریشه کن کردن فقر مطلق تصریح کرد: در این زمینه فعالیت‌های در استان در حال انجام است که گزارش‌های آن به زودی منتشر خواهد شد.

جان‌نثاری پرداختن به شعار سال ۱۴۰۱ را با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان همه نهادها و سازمان‌ها باید در رابطه با اینکه چه کاری در موضوع شعار سال انجام داده پاسخگو باشند و حداکثر بازه زمانی برای گزارش‌ها سه ماه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها همچنین بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها معطوف شوند اظهار داشت: در ۲ سال از آغاز شیوع ویروس کرونا و با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری مجازی جلسات، با افت علمی و مسائل فرهنگی روبرو شدیم و باید این موضوع اصلاح شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اتصال دانش آموزان به فضای مجازی بی‌در و پیکر و بدون نظارت و کنترل، سبب آسیب‌های فرهنگی شده است که باید جبران کنیم.

جان‌نثاری افزود: حتی اگر بپذیریم امتحانات و کلاس‌های غیرحضوری مفید و اثربخش بوده اما در حوزه پرورش و تربیت فعالیت‌های مثبتی صورت نگرفته است. وی با تاکید بر حل مشکلات معیشتی خاطرنشان کرد: این موضوع نیز باید در دستور کار باشد تا اوضاع معیشت افراد و اقشار مختلف انعکاس یابد.

وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی خبرنگاران و همچنین وضعیت مالی رسانه‌ها باید رو به بهبود باشد افزود: در این زمینه باید جلسه مرتبط با حضور متولیان امر، مدیران رسانه‌ها و همچنین دستگاه‌های اجرایی مروبطه به ویژه مدیریت بانک ملی بعنوان بانک ناظر بر تمام بانک ها برگزار شود تا ببینیم چگونه می توان بر مشکلات فائق آمد و دستورالعمل‌ و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

معاون استاندار اصفهان ادامه داد: ایجاد اطلس رسانه‌های استان از دیگر مطالبات ما است و از سوی دیگر روشنگری و جهاد تبیین باید به طور جدی در رسانه‌ها پیگیری شود.

جان‌نثاری همچنین تشکیل جلسه و یا برگزاری گردهمایی با حضور تمامی اصحاب رسانه استان اصفهان را خواستار شد و افزود: ما می‌خواهیم در این جلسه به صورت رودر رو و بی‌پرده با خبرنگاران صحبت کنیم و مسائل و مشکلات مختلف استان را از زبان آنان بشنویم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید همه صداها در یک جامعه را منعکس کنند گفت: این گونه می‌توان توسعه و پیشرفت را شاهد باشیم و نباید تنها یک صدا منتشر شود.

معاون استاندار اصفهان اظهارداشت: هنگامی که رسانه ها توانمند شوند می‌توان شاهد توسعه استان بود و در این زمینه باید با تشکیل کارگروهی با حضور دستگاه اجرایی، نخبگان و مدیران رسانه‌ها راه حل‌های مناسبی اتخاذ کرد.

شورای اطلاع رسانی استان اصفهان روز سه شنبه به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری و با حضور نهادهای مرتبط از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان رسانه‌ها در استانداری اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما