plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۱۹۷۵۱

بازدید وزیر نیرو از حوضه زاینده رود و تالاب گاوخونی

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز جمعه در جریان سفر به استان اصفهان با حضور در شهرستان وَرزَنه در شرق این خطه از حوضه رودخانه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی بازدید کرد.
بازدید وزیر نیرو از حوضه زاینده رود و تالاب گاوخونی
به گزارش ایصال نیوز، محرابیان که با هدف بررسی وضعیت حوضه آبی زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی و توقف کشت و کار کشاورزان به این منطقه سفر کرده است با شماری از نمایندگان کشاورزان درروستای وَجاره از توابع منطقه براآن شمالی گفت وگو کرد.

وزیر نیرو  دراین دیدار گفت که هدفش  از سفر به اصفهان تقسیم عادلانه آب است.

محرابیان به کشاورزان اصفهانی اطمینان داد که به مطالبات آنها رسیدگی و عدالت در تقسیم آب رعایت می‌شود.به گفته نمایندگان کشاورزان، جاری سازی رودخانه و اجرای قانون مصوبات ۹ ماده ای اصلی ترین خواسته این صنف است.

قرار است وزیر نیرو در ادامه سفر خود با بالگرد از مسیر زاینده رود بازدید کند.

وزیر نیرو پس از اصفهان به چهار محال و بختیاری نیز خواهد رفت و از نزدیک مشکلات این منطقه را بررسی می‌کند.
متولیان امور آب می‌گویند که اصفهان خشکسالی کم سابقه ای را در نیم قرن اخیر سپری می‌کند، ذخیره آب در سد زاینده رود اکنون به مرحله شکننده و بحرانی رسیده است و  تنها برای تامین آب آشامیدنی کفایت می کند و امکانی برای رها سازی آب برای کشت و کار کشاورزان وجود ندارد.

 زاینده‌رود که به طول افزون بر ۴۰۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران به شمار می‌رود در عین حال که در سال‌های گذشته به دفعات خشکانده شده، از مهر سال قبل تاکنون نیز جاری نبوده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما