plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۲۲۱۴۲

ونزوئلا دو آمریکایی را آزاد کرد

خبر گزاری رویترز اعلام کرده که به دنبال دیدار اخیر هیات آمریکایی با مقامات ونزوئلا، این کشور دو آمریکایی را آزاد کرده که یکی از آنها یک مدیر نفتی است.
ونزوئلا دو آمریکایی را آزاد کرد
به گزارش ایصال نیوز، رویترز به نقل از منابع مطلع خبر داد که ونزوئلا در پی سفر یک هیات عالی‌رتبه آمریکایی به کاراکاس، دست‌کم دو شهروند ایالات متحده را از زندان آزاد کرد؛ اقدامی که از آن به عنوان «نمایش حسن نیت» نسبت به دولت جو بایدن نام برده شده است.

به گفته این منابع، یکی از شهروندان آمریکایی آزاد شده، گوستاوو کاردنس نام دارد که یکی از شش مدیر نفتی است که سال ۲۰۱۷ دستگیر شد. نفر دوم نیز یک آمریکایی کوبایی است که به اتهامات دیگری بازداشت شده بود.

دیدار اخیر هیات آمریکایی با مقامات ونزوئلا صرفا به خاطر سرنوشت آمریکایی‌های زندانی در این کشور انجام نشد؛ بلکه یک هدف مهم آن کاهش احتمالی تحریم‌های نفتی ونزوئلا برای جایگزین کردن نفت روسیه بود.

واشینگتن پیش از این خواستار آزادی دست‌کم 9 نفر در ونزوئلا از جمله 6 مدیر نفتی شرکت سیتی‌گو شده بود.

دولت جو بایدن روز سه‌شنبه واردات نفت و انرژی از روسیه را با هدف افزایش فشارها بر کرملین ممنوع کرد. این اقدام می‌تواند به افزایش بهای سوخت در آمریکا منجر شود که هم‌اکنون نیز به‌طور چشم‌گیری جهش یافته است.

تلاش واشنگتن برای از سرگیری روابط با ونزوئلا برای کاهش قیمت نفت و انرژی در پی تهاجم روسیه به اوکراین و تحریم های اعمال شده علیه مسکو می باشد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما