plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۱۶۳۱
ونزوئلا گرفتار بحران آفرینی قدرتها

روسیه و آمریکا نسبت به دخالت در ونزوئلا به یکدیگر هشدار دادند

دخالت های عریان کاخ سفید برای سقوط نیکلاس مادورو
وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت در یک گفتگوی تلفنی با همتای روسی خود گفت «دخالت» روسیه در ونزوئلا به «بی‌ثباتی» در این کشور دامن می‌زند. وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت که اقدامات تهاجمی بیشتر دولت آمریکا در ونزوئلا «پیامدهای بسیار خطرناکی» را به دنبال خواهد داشت.
روسیه و آمریکا نسبت به دخالت در ونزوئلا به یکدیگر هشدار دادند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، آمریکا نسبت به دخالت روسیه و روسیه در مورد اقدامات «تهاجمی» ایالات متحده در ونزوئلا به یکدیگر هشدار دادند.
وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت در یک گفتگوی تلفنی با همتای روسی خود گفت «دخالت» روسیه در ونزوئلا ابه «بی‌ثباتی» در این کشور دامن می‌زند. مایک پمپئو در این گفتگو ضمن درخواست از روسیه برای توقف حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری وزنوئلا هشدار داد که «مداخله» روسیه و کوبا در ونزوئلا این خطر را هم دارد که روابط میان مسکو و واشنگتن را دچار «بی‌ثباتی» کند.
وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت که اقدامات تهاجمی بیشتر دولت آمریکا در ونزوئلا «پیامدهای بسیار خطرناکی» را به دنبال خواهد داشت. سرگئی لاوروف در گفتگو با همتای آمریکایی خود «مداخله» ایالات متحده در امور داخلی ونزوئلا را «نقض قوانین بین‌المللی» خواند و خواستار گفتگو میان تمام طرف‌های درگیر تنش برای حل بحران در این کشور آمریکای لاتین شد.
وزیر خارجه آمریکا پیش از این گفتگو ، از احتمال مداخله نظامی در ونزوئلا خبر داده بود. مایک پمپئو گفته بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آماده است تا در صورت لزوم نیروهای ارتش این کشور را برای حمایت از خوان گوایدو به خاک ونزوئلا گسیل کند.
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما