plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۹
کد مطلب : ۲۱۰۳۳

نگرانی دبیر کل سازمان ملل از حملات هوایی علیه یمن

شورای امنیت امروز جلسه ویژه در مورد یمن خواهد داشت
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از ادامه حملات هوایی روزهای اخیر به صنعا، حدیده و سایر نقاط یمن ابراز نگرانی کرد. ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، بامداد امروز جمعه نیز مناطقی در صنعاء پایتخت و بندر الحدیده و استان البیضا را بمباران کرد.
نگرانی دبیر کل سازمان ملل از حملات هوایی علیه یمن
به گزارش ایصال نیوز، دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی (بامداد جمعه به وقت تهران) با ابراز نگرانی خاطرنشان کرد که حملات موشکی و گلوله باران در چندین منطقه در یمن ادامه دارد. همه این اقدامات منجر به آسیب دیدن غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی این کشور شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر از طرف‌ها خواست تا حداکثر خویشتن‌داری را به کار گیرند و از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری و بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه به تعهدات خود عمل کنند.

هانس گراندبرگ، همچنین، گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، به تازگی سفر خود به عربستان را به پایان رسانده است. وی با شاهزاده خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان، احمد بن مبارک وزیر خارجه یمن و دیگر مقامات سعودی و یمنی دیدار کرد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت که گراندبرگ در دیدارهای خود همچنین موج اخیر تشدید حملات نظامی از جمله حملات هوایی شدید به صنعا را که به سراسر یمن گسترده شده و از مرزهای یمن فراتر رفته و به امارات و عربستان سعودی سرایت کرده است، محکوم کرد.

به گفته استفان دوجاریک، گراندبرگ در عربستان، در خصوص گزینه های احتمالی برای کاهش فوری تنش ها و هموار کردن راه برای گفت و گوهای سیاسی جامع تبادل نظر کرد.

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی مناطقی در الحدیده یمن را بمباران کردند که بر اثر آن تاکنون 3 غیرنظامی کشته و 17 نفر دیگر زخمی شدند. پیش تر ائتلاف سعودی اعلام کرده بود که حملات هوایی را در شهر الحدیده آغاز کرده است.

این در حالی است که بر اساس توافق استکهلم سوئد زیر نظر سازمان ملل متحد، قرار بود که آتش بس در الحدیده به اجرا درآید؛ اما ائتلاف سعودی با کارشکنی همواره آتش بس ادعایی را نقض کرده است.

طی روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته است.

به گزارش المسیرة یمن، ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در ادامه انتقام از حملات پهپادی اخیر حوثی ها به ابوظبی امارات، بامداد امروز جمعه نیز مناطقی در صنعاء پایتخت و بندر الحدیده و استان البیضا را وحشیانه بمباران کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
گفتنی است؛ دو روز پیش، امارات از شورای امنیت خواست تا نشست اضطراری برای بررسی حمله روز دوشنبه گذشته انصارالله یمن به ابوظبی تشکیل دهد. جلسه محرمانه شورای امنیت در این خصوص امروز جمعه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما