plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۱
کد مطلب : ۳۳۰۶
انصارالله یمن هشدار داد

سازمان ملل مسئول جنایت‌های سعودی است

بیش از 50 نفر در بمباران صعده شهید و زخمی شدند
جنبش انصارالله یمن به حملات اخیر عربستان سعودی در صعده واکنش نشان داد و سازمان ملل را «مسئول حقوقی و قانونی جنایت‎های سعودی در یمن» دانست. بر اثر بمباران موشکی و توپخانه ای ائتلاف متجاوز سعودی به بازاری در شهر مرزی قطابر در استان صعده، 14 نفر از جمله 4 کودک شهید شدند و 23 تن دیگر از جمله 11 کودک زخمی شدند.
سازمان ملل مسئول جنایت‌های سعودی است
به گزارش ایصال نیوز به نقل از العالم، رئیس اداره حقوقی انصارالله یمن، حملات موشکی و راکتی عربستان سعودی به صعده واقع در شمال یمن واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. وی حملات دوشنبه شب سعودی‎ها به صعده را که به کشته و زخمی شدن بیش از 50 نفر منجر شده است، محکوم کرد و گفت که سازمان ملل  مسئول حقوقی و قانونی همه جنایت‎هایی است که ائتلاف سعودی آمریکایی در یمن مرتکب می‎شود. رئیس اداره حقوقی انصارالله گفت که سازمان ملل نقش شاهد جعلی و دروغگویی را بازی می‎کند که به نفع جلاد علیه قربانی شهادت می‌دهد.
وی تاکید کرد که آمریکا با تصاحب اموال و داریی سعودی از ادامه جنگ علیه یمن استفاده می‎کند و سعی دارد به اهداف خود در اشغال یمن تحقق ببخشد. مسئول یمنی گفت که آمریکا با دست داشتن در جنایاتش علیه یمن و با حمایت سیاسی و لجستیکی از ائتلاف سعودی، اصلی ترین جنایتکار در جنگ یمن محسوب می‏شود.
وزارت بهداشت یمن از جمله وزارت بهداشت آن از این حمله سنگین عربستان سعودی «جنایت تازه» تعبیر و آن را به شدت محکوم کرد. وزارتخانه مزبور یمن «جنایت جدید» عربستان سعودی که در بازار «آل ثابت» شهرستان قطابر در استان صعده صورت گرفته را محکوم کرد و درباره تعداد تلفات آن گفته که در این حمله تازه سعودی، 13 نفر از جمله دو کودک یمنی کشته و 26 نفر از جمله 12 کودک زخمی شدند.
وزارت بهداشت یمن رهبران ائتلاف سعودی از جمله آمریکا، عربستان و امارات را مسئول کامل ریخته شدن خون تک تک قربانیان این حمله دانست.
ائتلاف سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور یمن را به بهانه بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده و تاکنون هزاران نفر را کشته یا زخمی کرده است.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما