plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۲۰۸۷۵

اردوغان: اتحادیه اروپا همچنان اولویت راهبردی ترکیه است

رئیس جمهور ترکیه گفت که علی‌رغم رویکرد نامناسب اتحادیه اروپا طی سالهای اخیر، این اتحادیه همچنان اولویت راهبردی آنکارا به شمار می‌رود.
اردوغان: اتحادیه اروپا همچنان اولویت راهبردی ترکیه است
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی نشست با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آنکارا گفت: علی‌رغم بی‌عدالتی‌های زیادی که تحمل کردیم، اتحادیه اروپا همچنان اولویت استراتژیک ترکیه است. به تلاش‌های‌مان در این راستا ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید در سال 2022 با رهایی از رویکرد گذشته خود، قدم‌های جسورانه‌ تری در رابطه با ترکیه بردارد.

اردوغان اظهار کرد: متاسفانه اتحادیه اروپا به شکل کورکورانه به عنوان سخنگوی طرف یونانی عمل می‌کند و حقوق و قوانین تُرک‌های قبرس را که بخشی جدایی ناپذیر از همان جزیره و منطقه هستند را نادیده گرفته است.

رجب طیب اردوغان خواستار اتخاذ سیاست مشترک مهاجرتی میان اتحادیه اروپا و ترکیه و همچنین مبارزه با بیگانه ستیزی و اسلام هراسی شد و عنوان داشت: هر تحلیلگر منطقی متوجه می‌شود که ترکیه کشور کلیدی مقابله اتحادیه اروپا با بسیاری از تهدیدات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران مهاجرت غیرقانونی و تلاش‌های ترکیه در این رابطه افزود: اگر تلاش‌های ما نبود، بحران مهاجرت عمیق‌تر شده، تعداد قربانیان افزایش یافته و تروریسم و بی‌ثباتی گسترده تر می‌شد.

رئیس جمهور ترکیه خواستار مقابله با سوء رفتار برخی کشورهای و گروه های با پناهجویان و مهاجران غیرقانونی شد و گفت: باید رفتارهای مغایر با حقوق بین الملل مانند رانده شدن پناهجویان به دریا پایان یابد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما