کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اردوغان: اتحادیه اروپا همچنان اولویت راهبردی ترکیه است

آناتولی , 24 دی 1400 ساعت 16:35

رئیس جمهور ترکیه گفت که علی‌رغم رویکرد نامناسب اتحادیه اروپا طی سالهای اخیر، این اتحادیه همچنان اولویت راهبردی آنکارا به شمار می‌رود.


رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی نشست با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آنکارا گفت: علی‌رغم بی‌عدالتی‌های زیادی که تحمل کردیم، اتحادیه اروپا همچنان اولویت استراتژیک ترکیه است. به تلاش‌های‌مان در این راستا ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید در سال 2022 با رهایی از رویکرد گذشته خود، قدم‌های جسورانه‌ تری در رابطه با ترکیه بردارد.

اردوغان اظهار کرد: متاسفانه اتحادیه اروپا به شکل کورکورانه به عنوان سخنگوی طرف یونانی عمل می‌کند و حقوق و قوانین تُرک‌های قبرس را که بخشی جدایی ناپذیر از همان جزیره و منطقه هستند را نادیده گرفته است.

رجب طیب اردوغان خواستار اتخاذ سیاست مشترک مهاجرتی میان اتحادیه اروپا و ترکیه و همچنین مبارزه با بیگانه ستیزی و اسلام هراسی شد و عنوان داشت: هر تحلیلگر منطقی متوجه می‌شود که ترکیه کشور کلیدی مقابله اتحادیه اروپا با بسیاری از تهدیدات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران مهاجرت غیرقانونی و تلاش‌های ترکیه در این رابطه افزود: اگر تلاش‌های ما نبود، بحران مهاجرت عمیق‌تر شده، تعداد قربانیان افزایش یافته و تروریسم و بی‌ثباتی گسترده تر می‌شد.

رئیس جمهور ترکیه خواستار مقابله با سوء رفتار برخی کشورهای و گروه های با پناهجویان و مهاجران غیرقانونی شد و گفت: باید رفتارهای مغایر با حقوق بین الملل مانند رانده شدن پناهجویان به دریا پایان یابد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 20875

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/20875/اردوغان-اتحادیه-اروپا-همچنان-اولویت-راهبردی-ترکیه

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir