plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۲۰۶۴۸

اردوغان: تورم 36 درصدی سال 2021 اندوهگینم می‌کند

رجب طیب اردوغان درباره افزایش بی‌سابقه نرخ تورم در ترکیه ابراز نارضایتی کرد. بر اساس اعلام مرکز آمار ترکیه، نرخ تورم سالانه در آخرین دسامبر ۲۰۲۱ به ۳۶/۱ درصد رسید که بالاترین نرخ تورم در این کشور در طی دو دهه اخیر بوده است.
اردوغان: تورم 36 درصدی سال 2021 اندوهگینم می‌کند
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت از تورم سالانه ترکیه در سال 2021 پس از افزایش به 36.1 درصد ناراحت است و افزود که دولت وی مصمم است آن را تک رقمی کند.

اردوغان در سخنانی پس از جلسه کابینه همچنین گفت افزایش تورم به دلیل بالا رفتن قیمت جهانی کالاها و کاهش ارزش لیر است که در سال گذشته میلادی حدود 44 درصد از ارزش خود را از دست داد.

او همچنین افزود مقامات، افزایش بی رویه قیمت ها را بررسی خواهند کرد و از تشدید حمایت ها از کارمندان دولت و بازنشستگان خبر داد.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام مرکز آمار ترکیه، نرخ تورم سالانه در آخرین ماه سال گذشته میلادی (دسامبر ۲۰۲۱) به ۳۶/۱ درصد رسید که بالاترین نرخ تورم در این کشور در طی دو دهه اخیر بوده است.

به گزارش بی بی سی بر اساس اعلام مرکز آمار ترکیه، نرخ تورم سالانه در این کشور طی یک ماه نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافته؛ یک ماه پیش از آن (نوامبر) این نرخ بالای ۲۱ درصد اعلام شده بود. جدیدترین نرخ تورم در ترکیه حدود ۷ برابر هدف تورمی اعلام شده در این کشور است.

گزارش مرکز آمار ترکیه حاکی از آن است که نرخ حمل و نقل حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و قیمت اقلام غذایی شاهد افزایشی حدود ۴۰ درصد بوده است.

انتهای پیام/*
 
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما