plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴
کد مطلب : ۲۰۳۹۷

اردوغان برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه را رد کرد

ما می‌دانیم چگونه اقتصاد را مدیریت کنیم
رئیس جمهور ترکیه قول داد که تورم را در چند ماه آینده کنترل کند و گفت که هیچ انتخابات زودهنگامی در این کشور در کار نخواهد بود.
اردوغان برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه را رد کرد
به گزارش ایصال نیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه در سخنرانی تاکید کرد که انتخابات زودهنگامی در این کشور در کار نخواهد بود.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ما از حیله‌گری کسانی که سعی می‌کنند از پشت به کشور و ملت خنجر بزنند آگاه هستیم».

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «طی ماه‌های اندک آتی خواهیم دید که چگونه تورم در کشور کاهش خواهد یافت. ما اداره کشور را دیروز در دست نگرفته‌ایم بلکه از 19 سال پیش در دست داریم و می‌دانیم چگونه اقتصاد را مدیریت کنیم».

اردوغان گفت: «با کاهش نرخ سود همگی خواهیم دید که چگونه تورم طی چند ماه آینده کاهش خواهد یافت».

«علی باباجان» رهبر حزب مخالف «دموکراسی و پیشرفت» ترکیه روز شنبه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور برای برون رفت از بحران مالی کنونی شد اما گفت که اردوغان با این موضوع موافقت نخواهد کرد چون در شرایط کنونی پیروز نخواهد شد.

در نوامبر گذشته نیز اردوغان در پاسخ به درخواست گروه‌های مخالف برای برگزاری انتخابات زودهنگام گفته بود که انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ترکیه طبق برنامه ریزی در جولای 2023 برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، سقوط و کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار همچنان ادامه دارد و دیروز دوشنبه هر دلار آمریکا معادل 18 لیر ترکیه معامله شد.

ارزش لیر ترکیه در بحبوحه فشارهای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور بر بانک مرکزی این کشور برای کم کردن هزینه های وام گیری برای تقویت رشد اقتصادی، سقوط کرده است.
بانک مرکزی ترکیه روز پنج شنبه اعلام کرد نرخ بهره را از 15 درصد به 14 درصد کاشه داده است. این اقدام در حالی صورت گرفت که نرخ تورم این کشور 21 درصد است.

از ماه سپتامبر، بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره در این کشور را کاهش داده است.

طی 2 سال گذشته، بانک مرکزی ترکیه با فروش دلار در بازار ارز مداخله کرده است.

موسسه رتبه بندی اس اند پی گلوبال اعلام کرد سیاست های پولی دولت ترکیه به همراه سقوط چشمگیر ارزش لیر، نرخ تورم این کشور را تا اوایل سال 2022 به 30 درصد افزایش می دهد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما