plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
کد مطلب : ۲۰۴۹۶
در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان

مرتضوی: توسعه اصفهان بر مبنای گردشگری و فناوری برتر تعریف شده است

اصفهان ایستگاه دوم دیپلماسی کشور است
استاندار اصفهان گفت: محور توسعه این خطه بر گردشگری و حرکت به سمت صنایع با فناوری برتر(هایتک) تعریف‌شده است که باید به‌طور ویژه و محوری به بخش گردشگری و زیرساخت‌های مدیریت شهری پرداخت.
مرتضوی: توسعه اصفهان بر مبنای گردشگری و فناوری برتر تعریف شده است
به گزارش ایصال نیوز، سید رضا مرتضوی صبح یکشنبه در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مسائل و معضلات مهم آب و فرونشست زمین اصفهان در حال پیگیری است، اظهار داشت: نمی‌توان همه مسائل اصفهان را باهم حل کرد بلکه باید با نگاه مدیریتی آن‌ها را اولویت‌بندی کرد که فرونشست زمین در سطح ملی مطرح‌شده و ۲ جلسه خصوصی با معاون اول، پنج جلسه با حضور چند نفر از وزرا و نیز معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهوری برگزارشده است.

وی افزود: جدولی مربوط به‌حقابه‌ها تهیه‌شده است که از هر ظرفیتی آب برداشت و به مجموعه‌های دیگر اضافه می‌شود در آن جدول مشخص می‌شود که از کدام منبع برداشت آب صورت گرفته است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: موضوع فرونشست زمین به‌طورجدی درحال پیگیری است زیرا هر اتفاقی برای آثار باستانی اصفهان بیافتد به تاریخ بدهکار هستیم؛ لذا ضمن بحرانی نکردن موضوع، به مساله می‌پردازیم.

وی با اشاره به اینکه دولت در حال پرداخت بدهی دولت قبلی و دچار مشکلات مالی شدید است، ادامه داد: ما با رسانه‌ای کردن برخی از مسائل اصفهان نمی‌خواهیم سیاه نمایی کنیم اما برخی مطالبه گری‌ها همچون ظرفیت سالن اجلاس،توسعه قطار شهری و غیره و اعتبارات لازم مورد تأکید است.

مرتضوی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: اصفهان درگیر حاشیه‌نشینی است که از یک‌ طرف پرداختن آن موجب افزایش حاشیه‌نشینی و نپرداختن به آن موجب بی‌اهمیتی و افزایش مشکلات اجتماعی می‌شود که مدیریت شهری باید به این موضوع ورود و نواقص اقدامات گذشته را برطرف کند.

استاندار اصفهان با اشاره به مناطق گردشگری حاشیه زاینده‌رود و فرصت‌ها و زیرساخت‌های ابتدایی آن، بیان داشت: ایجاد هتلینگ و دعوت از برخی سرمایه‌گذاران در مناطق مطالعه شده در برنامه شورا و شهرداری قرار گیرد.

وی تأکید کرد: اصفهان ایستگاه دوم دیپلماسی کشور است و ما نباید این مسائل را رها کنیم و مدیریت شهری باید برای مناسبات و راهبردها از این خط اتصال استفاده و ظرفیت تعریف کند.

استاندار اصفهان گفت: حفظ بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی بر عهده سازمان میراث فرهنگی است که با توجه به محدودیت‌های مالی معلوم نیست برای حفظ آنچه اتفاقی بیفتد اما در مجموعه مدیریت شهری با ورود بخش خصوصی و خارج شدن از قیدوبندهای دولتی می‌توان آن‌ها را حفظ کرد.

وی در مورد گزارش ۱۵ روزه استاندار اصفهان راجع به موضوع کشاورزان بیان داشت: این مساله از ابتدا برعکس به مردم گزارش شد؛ درحالی‌که قرار شد مسوولان مربوطه هر ۱۵ روز یک‌بار گزارش پیشرفت امور را از طریق صداوسیما و نیز موضوع را به استاندار گزارش کنند که دربند آخر تفاهم‌نامه آمده است.

استاندار اصفهان به برگزاری ویژه‌برنامه سالگرد حاج قاسم سلیمانی و تشییع شهدا از ۹ تا ۱۹ دی‌ماه اشاره و تصریح کرد: با توجه به نگاه فرهنگی شهر اصفهان از مدیریت شهری انتظار داریم در این ایام میزبانی خوبی برای برگزاری این ایام و نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی کار ویژه انجام دهند.

در پایان این نشست منشور راهبردی دوره ششم شورای شهر و شهرداری اصفهان رونمایی شد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما