plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۹۷۵۰

اردوغان: یونان به پایگاه آمریکا تبدیل شده است

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به تعداد بالای پایگاه‌های آمریکا در خاک یونان تصریح کرد؛ یونان قایق پناهجویان را سوراخ می‌کند و همه اسناد و مدارک آن موجود است.
اردوغان: یونان به پایگاه آمریکا تبدیل شده است
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی نشست خبری مشترک با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در آنکارا اعلام کرد: قصد داریم حجم تجارت دوجانبه با مجارستان را در وهله اول به سطح 6 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: خوشحال هستیم که علاقه سرمایه‌گذاران ما به مجارستان افزایش می‌یابد. تقریبا 500 شرکت ترکیه‌ای در مجارستان فعالیت دارند که حجم فعالیت آنها حدود 700 میلیون دلار است. توقع داریم این رقم با سرمایه‌گذاری‌های در حال اجرا و برنامه‌ریزی به 3 میلیارد دلار برسد.

اردوغان در واکنش به اظهارات کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان در مقصر دانستن ترکیه در بحران پناهجویان گفت: واقعا ناسپاسی است که بگوییم بحران پناهجویان از ترکیه نشات گرفته است. یونان کشوری است که قایق پناهجویان را سوراخ کرده و آنها را به دست مرگ می‌سپارد. همه اسناد و مدارک آن موجود است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادامه فعالیت‌های آمریکا برای ارسال و استقرار تسلیحات نظامی در شهر دده‌آغاچ یونان تصریح کرد: تعداد پایگاه‌های آمریکا در خاک یونان به قدری زیاد است که نمی‌توان شمرد. وقتی تمام این پایگاه‌ها را کنار هم قرار دهیم، چنین تصویری به وجود می‌آید که خود یونان به پایگاه آمریکا تبدیل شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه متذکر شد: به مناسبت صدمین سالگرد اجرایی شدن توافق دوستی میان دو کشور، سال 2024 را به‌عنوان «سال فرهنگ ترکیه-مجارستان» جشن خواهیم گرفت.

اردوغان از مقامات مجارستان بابت همکاری آنها برای کشف 101 اثر تاریخی متعلق به ترکیه در سال 2016 و انتقال آنها به کشور قدردانی کرده و افزود: این اقدام به تمام جهان نشان داد که با اتخاذ رویکرد صمیمانه می‌توان با قاچاق آثار فرهنگی به طور موثر مبارزه کرد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما