plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۱۹۴۷۱

آمار موالید در کشور طی پنج سال اخیر کاهشی است

مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران گفت که آمار موالید در کشور طی پنج سال اخیر به صورت مستمر و با شدت کاهشی است.
آمار موالید در کشور طی پنج سال اخیر کاهشی است
به گزارش ایصال نیوز، «علی‌اکبر محزون» روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا در همدان، افزود: میزان باوری در کشور به طور متوسط(تعداد فرزند) به ازای بانوان در سن باوری زیر ۱.۱۷ و برای همه بانوان ایرانی ۱.۶۵ است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته یک میلیون و ۱۱۴ هزار مورد موالید در کشور ثبت شده که نسبت به سال قبل از آن ۸۴ هزار نفر کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران اضافه کرد: با توجه به روند نزولی موالید باید توازن در ساختار جمعتی و هرم سنی جمعیتی با برقراری ارتباطی بین نسلی از جمله ارتقای سطح باوری به سطح جانشینی یعنی دست کم ۲.۵ تا سه فرزند برای هر خانواده ایجاد شود.

محزون ادامه داد: ۱۲ بند سیاست های کلی جمعیت به توان افزایی و ارتقای کیفی جمعیت پرداخته که باید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی گفت: از نظر تحولات روی داده در جمعیت کشور و سیاست های کلی ابلاغی رهبری انقلاب درباره جمعیت، باید این تحولات طبق این سیاست ها و بندها به دقت مرور و دلیل کاهش شدید فرزندآوری در خانواده ها بررسی و نواقص رفع و جبران شود.

وی افزود: هم اینک جمعیت کشور بیش از ۸۴ میلیون نفر است که طبق آخرین سرشماری حدود ۲۴ درصد جمعیت زیر ۱۵ سال، ۲۵.۱ درصد جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال و ۴۴.۸ درصد جمعیت میانسال هستند.

آمارگیری آزمایشی به منظور بررسی و ارزیابی وضعیت آمادگی زیرساخت ها برای آمارگیری «ثبتی مبنا» و مُدرن در پنج نقطه کشور از جمله شهرستان همدان از یکم آبان آغاز شده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما