plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸
کد مطلب : ۱۷۹۹
در پی بارشهای کم سابقه در کشور

سد طالقان سرریز شد

افزایش دبی برخی رودخانه های قزوین
سرپرست فرمانداری قزوین گفت: تمامی دستگاهای شهرستان به ویژه در بخش های الموت شرقی و غربی در حال آماده باش هستند و وضعیت منطقه هر لحظه رصد شده و تحت کنترل است. دبی رودخانه شاهرود تا فردا روند افزایشی دارد، در صورت لزوم نسبت به تخلیه منازلی که در خطر باشند اقدام خواهد شد، ولی در حال حاضر چنین ضرورتی وجود ندارد.
سد طالقان سرریز شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، سرپرست فرمانداری قزوین از سرریز شدن سد طالقان خبر داد و گفت: دبی رودخانه های و مسیل های حوزه این سد افزایش یافته و باید اقدامات احتیاطی توسط مردم انجام شود. افزایش دبی برخی رودخانه های قزوین به دلیل سرریز سد طالقان است و به همین دلیل شورای مدیریت دو بخش الموت شرقی و غربی تشکیل و هشدار لازم به دهیاران داده شده است.
شفیعی اظهار داشت : اطلاع رسانی لازم نیز انجام شده تا مردم دو بخش های الموت شرقی و غربی از اطراق در حاشیه رودخانه خروشان شاهرود و آوردن احشام به حاشیه این رودخانه خودداری کنند. وی از مسافران نیز خواست به هیچ وجه در حاشیه رودخانه شاهرود و مسیل ها اطراق نکنند ، زیرا آب این رودخانه هر لحظه در حال افزایش است. شفیعی اظهار داشت : تمامی دستگاهای شهرستان به ویژه در بخش های الموت شرقی و غربی در حال آماده باش هستند و وضعیت منطقه هر لحظه رصد شده و تحت کنترل است.وی با بیان اینکه دبی رودخانه شاهرود تا فردا روند افزایشی دارد ، گفت: در صورت لزوم نسبت به تخلیه منازلی که در خطر باشند اقدام خواهد شد،ولی در حال حاضر چنین ضرورتی وجود ندارد.
حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین اواخر فروردین با اشاره به افزایش حجم خروجی آب سد طالقان به سمت دشت قزوین،گفته بود: روزانه شاهد انتقال 2 میلیون متر مکعب آب از این سد به اراضی و کشتزارهای استان هستیم که این رقم با توجه به سر ریز سد، هم اکنون افزایش یافته است.
سد طالقان واقع در استان البرز با توانایی ذخیره سازی 60 میلیون متر مکعب آب در سال 85 به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی انتقال آب آن به قزوین نیز از سال گذشته به طور جدی آغاز شده است. با تخصیص70 درصد از آب سد طالقان به استان قزوین، آب شرب 14 شهر و 194 روستای قزوین تامین خواهد شد.
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما