plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۲۶۲۴۰
کاهش ۷۲ درصدی ذخیره آب در بلندمدت پنجاه ساله

امینی: میزان پُرشدگی سدهای اصفهان، حدود ۲۰ درصد است

سد زاینده رود ۲۳۶ میلیون مترمکعب آب دارد
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه پُرشدگی سدهای استان ۲۰ درصد است، گفت: میزان ذخیره سدهای استان تا دوم شهریور ۲۷۶ میلیون متر مکعب آب است.
امینی: میزان پُرشدگی سدهای اصفهان، حدود ۲۰ درصد است
به گزارش ایصال نیوز، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان روز چهارشنبه به نقل از احسان الله امینی افزود: میزان پُر شدگی سدهای استان نسبت به میانگین بلند مدت ( دوره ۵۲ ساله) با کاهش ۶۹ درصد مواجه است.

وی اضافه کرد: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب امروز به ۲۳۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۷۲ درصد کاهش یافته است.

امینی به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در زمان حاضر ۷.۱ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۲۸ درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۵۲ .۱۹ میلیون مترمکعب رسیده است. امینی با بیان این که ذخیره سد حنای سمیرم تا امروز به ۵.۰۸ میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۳۸ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

وی ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز ۲.۹ میلیون مترمکعب ذخیره آبی دارد و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

امینی افزود: سد باغکل واقع در خوانسار نیز ۱.۲ میلیون مترمکعب آب دارد و حجم آبی آن در مقایسه با سال قبل ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سد زاینده‌رود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین‌کننده آب آشامیدنی، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران، در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد، این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد. ا یر نا 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما