plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۸۲۶۷

اعتراف ترامپ به احتمال رکود اقتصادی آمریکا در سایه کرونا

دئیس جمهور آمریکا با منتفی ندانستن احتمال رکود اقتصادی در آمریکا، گفت: اگر به خوبی در زمینه مقابله با شیوع کروناویروس تلاش شود و شهروندان نیز با عمل به توصیه های بهداشتی همراهی کنند حوالی ماه های ژوئیه یا اوت کرونا مهار خواهد شد.
اعتراف ترامپ به احتمال رکود اقتصادی آمریکا در سایه کرونا
به گزارش ایصال نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید، از مردم کشورش خواست در اجتماعات بیش از ۱۰ نفر شرکت نکنند تا بلکه از این طریق شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده به کلی مهار شود.

رئیس جمهوری آمریکا که به دلیل بحران ناشی از افزایش شمار مبتلایان و قربانیان بیماری کووید-۱۹ و نحوه مدیریت این بحران در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در آمریکا به شدت از سوی رقبای سیاسی و دمکرات ها تحت انتقاد قرار دارد، زمان احتمالی مهار کامل این بحران در کشورش را ماه ژوئیه یا اوت آینده اعلام کرد.

سخنان رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تبعات شیوع ویروس کرونا در کشورش در حالی ایراد می شود که بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا به شدت اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

افت نزدیک به ده درصدی قیمت هر بشکه نفت در بازار نیویورک از نشانه های بارز در پیش بودن این بحران اقتصادی است. بهای نفت خام آمریکا وست تگزاس اینترمدیت به ۲۸ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسیده که کم ترین قیمت از فوریه ۲۰۱۶ است.

دونالد ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره مواجه شدن اقتصاد آمریکا با رکود، تحت تاثیر شیوع گسترده و پرشتاب ویروس کرونا این احتمال را منتفی ندانست.

از سوی دیگر هفت کشور صنعتی جهان از جمله آمریکا که برای نخستین بار پس از سالها با خطر رکود مواجه شده اند با انتشار بیانیه ای مشترک بر عزم خود جهت مقابله با خطرهای ناشی از همه گیر شدن ویروس کرونا و متوقف شدن رشد اقتصاد جهانی و فرا رسیدن دوران رکود تاکید کردند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا طی بیست و چهار ساعت گذشته با افزایش ۱۷ موردی به ۸۵ نفر رسیده و در همین دوره زمانی با ابتلای ۸۵۴ فرد دیگر به این ویروس تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۴۵۳۴ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما