plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۱۷۰۴۷
در نشست خبری مدیر شرکت آبفا شهرستان نجف آباد

مهندس کاظمی: برنامه ریزی دقیق و گسترش فرهنگ مدیریت مصرف بهینه برای عبور از خشکسالی ضرورت دارد

سرانه مصرف آب در نجف آباد حدود 180 لیتر در شبانه روز است
مهندس کاظمی مدیر آب و فاضلاب شهرستان نجف آباد با بیان برکات طرح یکپارچه سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی، بر گسترش فرهنگ مدیریت مصرف بهینه و ضرورت تامین آب پایدار برای عبور از خشکسالی و شرایط کم بارشی موجود تأکید کرد.
مهندس کاظمی: برنامه ریزی دقیق و گسترش فرهنگ مدیریت مصرف بهینه برای عبور از خشکسالی ضرورت دارد
به گزارش ایصال نیوز، اولین نشست خبری مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان نجف آباد در سال 1400 با موضوع تشکیل «کارگروه فرهنگی، رسانه ای مدیریت مصرف آب» روز پنج شنبه در سالن اجتماعات آب و فاضلاب نجف آباد تشکیل شد.

در این نشست ابتدا صفری مسئول روابط عمومی آب و فاضلاب نجف آباد با خوش آمد گویی به خبرنگاران حاضر، بر اهمیت و لزوم روشنگری و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه با توجه به کاهش شدید بارش ها تاکید کرد. 

در ادامه این نشست خبری، مهندس خرسندی مدیر روابط عمومی شرکت منطقه ای آب و فاضلاب استان اصفهان،با اشاره به رویکرد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در ارتقاء ارتباط و تعامل با رسانه ها گفت: این مدیریت از پیشنهادات و انتقادات سازنده استقبال می کند و بیان مشکلات و ارائه راهکار و انعکاس سریع آن به شرکت آب و فاضلاب را بهترین کمک به این سازمان می داند.

خرسندی با اشاره به مشکل خشکسالی موجود و ضرورت آگاهی بخشی، برای پیشگیری از قطع آب، جلوگیری از تخلفات احتمالی و ترویج مدیریت مصرف بهینه آب، از برگزاری مانور «مروجین فرهنگ مصرف آب» در آینده نزدیک خبر داد. 

این مانور فرهنگی آموزشی در سطح استان و شهرستانهای اصفهان و با هدف آگاهی بخشی جامعه و خانواده ها و مصرف درست آب آشامیدنی بویژه در فصل تابستان است. 

* برای مصرف بهینه آب با توجه به شرایط بحران کم بارشی نجف‌آباد باید فرهنگ‌سازی شود

در ادامه این نشست، مهندس جواد کاظمی مدیر عامل آب و فاضلاب شهرستان نجف‌آباد گفت: ما در بحث آب و فاضلاب توزیع کننده آب هستیم و مسئوول تامین آب شهرستان، آب منطقه‌ای استان است.

کاظمی با ابراز تشکر از همکاری قابل تحسین مردم خوب شهرستان نجف آباد و تعامل سازنده رسانه ها، ابراز داشت: هرچه مسائل را با مردم صادقانه تر مطرح کنیم، بیشتر مراعات می‌کنند، مثلا اگر شهروندان در برخی محله‌های برخوردار، بهینه مصرف کردن آب آشامیدنی را مراعات کنند، آب برای سایر بخش‌ها هم تامین شود.

وی استفاده از آب خاکستری را مهم دانست و تاکید کرد: استفاده مناسب در بازمصرف آب خاکستری یا همان آب مصرف شده در منزل برای استفاده مجدد در مواردی مانند آبیاری باغچه یا شستشوی حیاط برای صرفه جویی هرچه بیشتر با استفاده از روش های خلاقانه و با نوآوری مورد تاکید مدیران است و فرهنگ سازی در این زمینه بسیار مهم است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان نجف‌آباد در ادامه گفت: در شهرستان نجف آباد هم اکنون مجموعاً بیش از 115 هزار انشعاب آب آشامیدنی وجود دارد که 79 هزار از این انشعاب در شهر نجف آباد است، زمانی خانه‌ها در شهرستان نجف آباد یک طبقه بود ولی اکنون ساختمان‌ها چند طبقه شده و همین امر باعث افت فشار در شبکه گردیده است، تمام تلاش پرسنل و مدیران خدوم شرکت آب و فاضلاب تامین آب آشامیدنی سالم و باکیفیت برای شهروندان بوده است که بحمدالله تاکنون قطعی آب نداشته ایم و با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری قابل تحسین مردم، امید است کمترین کاهش فشار را در تابستان داشته باشیم.

کاظمی افزود: در توزیع عادلانه آب مباحث کارشناسی انجام شده و در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم در بحث توزیع مناسب آب آشامیدنی، بهتر از گذشته عمل کنیم. در نجف‌آباد میزان سرانه مصرف حدود 180 لیتر در شبانه روز برای مشترکان است و اگر روزانه 20 لیتر صرفه‌جویی کنند شرایط بهتر خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان نجف‌آباد گفت: پروژه اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب نجف‌آباد که پس از سال‌ها توقف، در سال 92 با مشارکت مستقیم شهروندان جان تازه‌ای گرفته بود و  از حدود 750 کیلومتر شبکه مورد نیاز، ظرف حدود ۶سال و با کندی از حدود 230 کیلومتر لوله‌گذاری انجام گرفته، در حال حاضر بایستی با تعامل بیشتر مسئولان و ابتکار عمل بهتر، 520 کیلومتر باقیمانده پروژه شبکه فاضلاب اجرا شود. استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری صنایعی مانند ذوب‌آهن به عنوان بخش خصوصی و پیش خرید پساب یکی از گزینه ها در این زمینه است.

وی از بررسی آخرین وضعیت اجرای شبکه فاضلاب نجف‌آباد در جلسه شورای راهبردی با حضور مدیران ارشد شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: پیشنهادهای مالی و فنی خود برای خروج از این وضعیت را ارائه داده‌ایم و قرار شده کارشناسان زیست‌محیطی نیز در خصوص برخی دغدغه‌های موجود در موضوع انتقال پساب از نجف‌آباد، اظهار نظر کنند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان نجف آباد تصریح کرد: در سال 98 طرح یکپارچه سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفت و در سال 99 این یکپارچه سازی مدیریتی برای مدیریت بهتر منابع آب و تامین پایدار آب شهری و روستایی، در استان اصفهان و شهرستان نجف آباد تحقق یافت. از برکات این طرح، برنامه ریزی توسعه ای منابع آب، اصلاح و لوله گذاری شبکه آب روستایی از جمله در نهضت آباد و همت آباد و روستاهای منطقه دهق و علویجه است و همچنان ادامه دارد.

کاظمی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام آب آشامیدنی نجف آباد از «تصفیه خانه باباشیخ علی» تأمین می شود و کیفیت آن، استاندارد و کاملا سالم است گفت: چاه های آب کشاورزی تماما در اختیار اداره جهادکشاورزی شهرستان است و فقط برای مصارف کشاورزی استفاده می شود.

انتهای پیام/*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما