plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۲۲۸۳۷
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان خبر داد

جریان ۱۰ روزه زاینده‌رود سبب آبگیری چاه‌‎های اصلی تامین آب شرب اصفهان نشد

افت ۵۰ درصدی ذخیره چاه‌های آب استان در سال ۱۴۰۰
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: جریان ۱۰ روزه زاینده‌ رود در روزهای ابتدایی سال، آبدهی و تقویت چاه‌های" فِلمَن " به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تامین آب آشامیدنی را در پی نداشت.
جریان ۱۰ روزه زاینده‌رود سبب آبگیری چاه‌‎های اصلی تامین آب شرب اصفهان نشد
به گزارش ایصال نیوز، مهرداد خورسندی روز سه شنبه در گفتگویی همچنین افزود: تمام چاه‌های فلمن در این خطه همچنان خشک است و در مدار تامین آب آشامیدنی استان قرار ندارد.

وی اضافه کرد: آب لوله کشی(آشامیدنی) فعلی اصفهان بزرگ شامل ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستا از آب پشت سد زاینده رود و تصفیه خانه اصفهان(باباشیخلی) تامین می شود و هنوز چاه های آب شرب(غیر فلمن) وارد مدار نشده است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان ادامه داد: تصفیه خانه باباشیخلی در بهترین حالت ۱۱.۵ متر مکعب بر ثانیه ظرفیت تصفیه و آبدهی دارد که یک متر مکعب آن در شهرستان لنجان مصرف می‌شود و ۱۰.۵ متر مکعب از این آب تصفیه شده از مسیر منطقه اُشترجان(واقع در غرب اصفهان) با لوله به ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستا انتقال می‌یابد.

به گفته وی، ۴۰ شهر و بالغ بر ۶۰۰ روستا در استان از منابع محلی مانند قنات یا چشمه برای تامین آب شرب بهره می‌گیرند.

خورسندی خاطرنشان کرد: ذخیره چاه‌های آب آشامیدنی در استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد افت داشت و بی شک امسال نیز به دلیل جاری نبودن رودخانه وضعیت مناسبی نخواهند داشت.

وی با تاکید بر مصرف بهینه آب گفت: بدون شک استفاده صحیح از مایه حیات را نباید مختص روزهای گرم دانست و این موضوع باید در طول سال تداوم داشته باشد.

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما