plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۱۹۶۹۲

ابوترابی: توسعه ریلی کشور برای ارتقای ارتباطات بین‌المللی ضروریست

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ توسعه ریلی کشور برای ارتقای ارتباطات بین‌المللی و اتصال به جاده ابریشم و همچنین کاهش چالش‌های حوزه حمل و نقل داخلی لازم است.
ابوترابی: توسعه ریلی کشور برای ارتقای ارتباطات بین‌المللی ضروریست
به گزارش ایصال نیوز، ابوالفضل ابوترابی دیروز دوشنبه در گفت‌وگویی افزود: با توجه به احداث خط ریلی جاده ابریشم و ارتباط ریلی بین کشورهای همسایه، سرمایه گذاری در این زمینه از سوی دولت ایران لازم است.

وی بیان کرد:‌ بی توجهی به این موضوع باعث می شود که در ارتباط بین کشورهای خارجی مثل ترکیه با چین، کمترین استفاده را ببریم.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه و تحول در حوزه راه آهن به کاهش بسیاری از چالش‌های داخلی کشور مثل آلودگی هوا، تصادفات، کمبود خودرو برای حمل و نقل بار، ارتقا کیفیت خدمات ترابری و تسهیل ارتباطات بین المللی منجر خواهد شد.

ابوترابی با اشاره به نگرش دنیا نسبت به استفاده از قطار در حوزه حمل و نقل تصریح کرد: طرح تحول و توسعه ریلی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و در کمسیون اقتصادی و برنامه و بودجه نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در قالب این طرح پیشنهادی، اجازه برداشت یک میلیون بشکه نفت به یک شرکت توانمند سرمایه‌گذار در این حوزه داده خواهد شد تا با برداشت و فروش این منابع انرژی، اطلس راه آهن جمهوری اسلامی ایران را تکمیل و در زمینه توسعه ریلی فعالیت کند.

ابوترابی اضافه کرد: این میزان برداشت نفت جدای از میزان پیش بینی شده سالانه در بودجه کشور است و در انتخاب شرکت مجری بطور قطع دقت نظر و نظارت خواهد بود.
وی اجرا شدن این طرح را در ایجاد اشتغال نیز مهم بیان کرد و گفت: با تصویب طرح و عملیاتی شدن آن و پس از پنج سال اشتغال، سرمایه گذاری‌های بزرگی در کشور با تقویت ناوگان ریلی رقم می خورد.

شایان ذکر است؛ طرح تحول و توسعه ریلی کشور در کمسیونن برنامه و بودجه در حال بررسی است تا به صحن علنی ارسال و به رای نمایندگان و تایید شورای نگهبان برسد.
۱۴ هزار کیلومتر خطوط راه آهن در کشور وجود دارد که سهم حمل و نقل ریلی از جابه جایی مسافر عمومی داخلی و حمل و نقل ریلی از ترانزیت کشور تا سال گذشته ۹ درصد بوده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما