plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۱۱۷۷۶
در جلسه شورای برنامه ريزی و اقتصاد مقاومتی همدان

نوبخت خطاب به دشمنان: هر چه تحريم را تنگ‌تر كنيد؛ باز هم نشانتان می‌دهيم كه می‌توانيم ایران را اداره كنيم

تحريم‎هايتان بر كشوری كه ۸سال جنگ تحميلی را پشت سر گذاشته، اثر نخواهد داشت
معاون رئيس جمهور با اشاره به اينكه در دوره تحريم كنونی حتی اجازه فروش نفت به ايران در برابر غذا و دارو را نمی‌دهند؛ گفت: با اين وجود نه تنها كشور را اداره كرده و حركت چرخ توسعه را تداوم داده‌ايم؛ بلكه توليد را هم با جهش ادامه خواهيم داد.
نوبخت خطاب به دشمنان: هر چه تحريم را تنگ‌تر كنيد؛ باز هم نشانتان می‌دهيم كه می‌توانيم ایران را اداره كنيم
به گزارش ایصال نیوز از روابط عمومي سازمان برنامه و بودجه كشور، دكتر محمدباقر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در جلسه شوراي برنامه ريزي و اقتصاد مقاومتي استان همدان؛ با تحسين سرمايه استاني همدان، از سخنان نمايندگان مجلس و نماينده مقام معظم رهبري در اين مراسم تشكر كرد و گفت: تقدير در ۴۰ سال گذشته به گونه‌اي بوده كه اين استان را همواره درك كرده و انس و الفت ويژه‌اي با اين استان داشتم. چه در دوره جنگ تحميلي كه در همدان و باختران حضور داشتم و چه نخستين سفرم در كسوت نمايندگي مردم تهران در سال ۱۳۶۷ و همكاريم با آقاي حاجي بابايي در مجالس بعدي و ايجاد مجمع فرهنگيان در قوه مقننه.

وي به نشست مشتركش با نمايندگان استان و استاندار همدان در سازمان برنامه و بودجه كشور اشاره كرد و افزود: به گقته مقام معظم رهبري بايد برنامه اي يكساله براي تكميل كارهايمان داشته باشيم. از اين رو در اين استان و ديگر استانها، طبق اولويت بهره برداري پروژه‌هاي عمراني طي يكسال آينده را برنامه‌ريزي كرديم. ۱۶ پروژه عمراني در استان همدان، در اين زمره هستند كه بالغ بر ۶۰۰ ميليارد تومان براي آنها سرمايه گذاري شده است. 

معاون رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه امكان اتمام اين پروژه‌ها تا پايان سال جاري ميسر است؛ ادامه داد: دو بيمارستان اكباتان و مركز جامع سرطان كه از سوي خانواده فرشچيان در دست احداث است نيز انشالله تا پايان بهار ۱۴۰۰ به پايان خواهند رسيد.

نوبخت با اشاره به نام گذاري سال جاري به عنوان سال جهش توليد؛ خاطرنشان كرد: به دشمن اين پيام را داريم كه هرچه عرصه را بر ما تنگ‌تر مي كند، ما در اوج تحريم‌ها هم كشور را اداره مي‌كنيم و چرخ توسعه كشور از حركت نايستاده است. آن تحريم‌ها براي ديگر كشورها، كارساز بوده اما براي كشوري كه ۸ سال جنگ تحميلي را پشت سر گذاشته؛ نه! اين دژخيمان اجازه فروش نفت در برابر غذا را هم به ما نمي‌دهند اما نه تنها ما به فعاليت خود ادامه مي دهيم بلكه حتي توليد كشور را نيز با جهش روبرو خواهيم كرد.

وي از ۳۷ طرح توليدي با منابع بيش از هزار و ۷۱ ميليارد تومان در راستاي جهش توليد در استان همدان ياد كرد و گفت: اين پروژه ها بيش از ۱۹ هزار فرصت شغلي را هم در همدان ايجاد خواهد كرد. علاوه بر اين ساخت مسكن محرومين را به عنوان «هديه نظام» در دستور كار قرار داده و كليد آن را به مردم تحويل داده و مي دهيم. انشالله اين مسير را امسال هم ادامه خواهيم داد.

گفتني است در اين مراسم دو تفاهم نامه پروژه‌هاي جهش توليد و تفاهم نامه ساخت ۲ هزار واحد مسكن محرومين به امضاي دكتر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور و شاهرخي استاندار همدان رسيد.

رونمايي از دو كتاب بررسي وضعيت نيروي انساني و تحليل عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي استان همدان در اصلاح ساختار اداري توسعه استان سازمان مديريت و برنامه ريزي همدان نيز در خاتمه اين مراسم انجام شد.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما