plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۳۷۲۴۴
معاون صنایع‌دستی استان همدان خبر داد

اماکن تاریخی همدان میزبان بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی است

برپایی ۱۲ بازارچه‌ صنایع‌دستی نوروزی در سراسر استان همدان
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در سطح استان و اماکن تاریخی همدان خبر داد.
اماکن تاریخی همدان میزبان بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی است
به گزارش سرویس گردشگری ایصال نیوز، محمدرضا خلجی، امروز چهارشنبه اول فروردین در ستاد خدمات سفر همدان، اظهار کرد: محوطه‌های تاریخی‌هگمتانه، آرامگاه‌های بوعلی‌سینا، باباطاهر و پیاده‌راه اکباتان در تعطیلات نوروز۱۴۰۳ میزبان بازارچه‌های صنایع‌دستی است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر شهر همدان‌، در دیگر شهرستان‌ها نیز بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی برپا شده است، افزود: خانه تاریخی دکتر اقتداری و گذر فرهنگی، تاریخی در شهرستان تویسرکان نیز پذیرای علاقمندان به صنایع‌دستی است. 

خلجی با اشاره به اینکه در مجتمع سیاحتی علیصدر نیز بازارچه‌های صنایع‌دستی برپا شده است، ادامه داد: جنب موزه حاج آقا تراب در نهاوند و حمام تاریخی دمق از دیگر مکان‌هایی است که در ایام نوروز میزبان بازارچه‌های صنایع‌دستی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ بازارچه‌ صنایع‌دستی نوروزی در سرتاسر استان همدان برپا شده است، گفت: سفالگری، نقش برجسته، نقاشی روی سفال، سراجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، منبت، معرق چوب، خراطی، مرواربافی، رودوزی‌های سنتی، زیورآلات سنتی، قلمزنی روی مس و نقاشی روی شیشه از جمله رشته‌های فعال صنایع‌دستی در استان همدان هستند که قابلیت شرکت در بازارچه‌های صنایع‌دستی را دارند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان، بازارچه‌ها را مکان مناسبی برای نمایش و معرفی صنایع‌دستی دانست و یادآور شد: بازارچه‌های صنایع‌دستی بستری است که تولیدکنندگان کالای تولیدی خود را به نحو مطلوب تبلیغ، عرضه و به فروش برسانند.دانشجویان ایران 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما