plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۲۶۶۸۲
دادستان همدان خبر داد

شبکه بزرگ ارتشاء و جعل در همدان متلاشی شد

فعالیت تعدادی از کارمندان دولتی در این شبکه ارتشاء
دادستان همدان گفت: با متلاشی شدن شبکه ی گسترده ارتشاء، جعل و فروش فاکتورهای صوری در استان، پنج نفر از عوامل اصلی شبکه دستگیر، ۲۰ نفر مرتبط و مطلع احضار و در نهایت از تضییع بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه بیت المال جلوگیری شد.
شبکه بزرگ ارتشاء و جعل در همدان متلاشی شد
به گزارش ایصال نیوز از مرکز رسانه قوه قضائیه، حسن خانجانی موقر عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده، شبکه ی سازمان یافته ارتشاء، جعل اسناد و فروش فاکتورهای صوری که به ویژه برای فرار مالیاتی بوده شناسایی و دستور قضایی با هدف برخورد سریع صادر شد.

وی اظهار کرد: در نهایت با متلاشی شدن این شبکه، پنج نفر از افراد اصلی آن دستگیر و همچنین ۲۰ نفر از مرتبطین و مطلعین احضار و مورد تحقیق قرار گرفتند.

دادستان همدان در تشریح عملکرد این مجرمان، عنوان کرد: مطابق با بررسی ها و رصدها، تعدادی از کارمندان دستگاه های دولتی نیز در این شبکه فعالیت داشتند که با سوء استفاده از ناآگاهی مراجعان، به جعل و بکارگیری اسناد صوری مبادرت کرده و موجب تضییع بیت المال و دریافت مبالغ زیادی رشوه و وجوه غیرقانونی شده بودند.

خانجانی موقر تصریح کرد:پس از صدور دستور دستگیری، برخی از متهمین سعی در امحاء مدارک و اسناد داشتند، اما با ورود به هنگام ماموران، از این اقدام ممانعت به عمل آمد.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با هشدار به مفسدان اقتصادی، به مردم این اطمینان خاطر را می دهد که هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد و تضییع حقوق بیت المال برای دستگاه قضایی وجود ندارد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما