plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۳۳۱۹۴

تحقق مأموریت بزرگ؛ صعود تیم ملی فوتبال نوجوانان به جام جهانی

تیم ملی فوتبال زیر 17 سال ایران توانست با شکست یمن ضمن صعود به جام جهانی، به جمع 4 تیم برتر آسیا برود. شاگردان حسین عبدی پیش از این برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی این قابت‌ها از سد افغانستان، قطر و کره‌جنوبی عبور کرده بودند.
تحقق مأموریت بزرگ؛ صعود تیم ملی فوتبال نوجوانان به جام جهانی
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، تیم ملی نوجوانان ایران و یمن در قالب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های نوجوانان آسیا از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه امروز (یکشنبه) در ورزشگاه تاماسات تایلند به مصاف هم رفتند که این دیدار در ۹۰ دقیقه وقت قانونی بدون گل مساوی تمام شد و در ضربات پنالتی با برتری ۴ بر ۲ ایران به پایان رسید.

شاگردان حسین عبدی پیش از این برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های زیر 17 سال آسیا با افغانستان، قطر و کره‌جنوبی در یک گروه قرار گرفته بودند. آنها در بازی اول با نتیجه 6 بر 1 افغانستان را شکست دادند، در بازی دوم مقابل قطر به تساوی بدون گل دست یافتند و در شرایطی که با استرس به مصاف کره‌جنوبی در بازی آخر رفتند، موفق شدند با دو گل جوانان این تیم قدرتمند قاره آسیا را از پیش رو برداند.

ایران به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته بود و تصور می‌شد کار آسانی مقابل یمن برای صعود به جمع 4 تیم برتر آسیا داشته باشد، که مجوز جام جهانی هم محسوب می‌شد، اما یمنی‌ها که با انگیزه زیادی به مسابقات وارد شده بودند و پشت سر تایلند از گروه اول با 6 امتیاز صعود کردند، نمایش خوب و جانانه‌ای مقابل تیم سرشناس ایران داشتند و در پایان بازی آمار مالکیت و پاس بیشتری به سود آنها ثبت شده بود.

با این حال به نظر می‌رسد حسین عبدی آنالیز خوبی از تیم ناشناخته حریف داشت و برتری در شوتزنی که 13 به 7 به سود ایران بود، نشان می‌دهد برای این مسابقه دشوار برنامه‌ریزی داشته است.

با این‌همه تلاش بازیکنان دو تیم برای گلزنی در جریان مسابقه طولانی‌مدت 107 دقیقه‌ای نتیجه‌ای در پی نداشت تا کار به ضربات پنالتی بکشد.

البته تیم ایران در ثانیه‌های پایانی بازی موفق شد روی یک ارسال و پس از 10 دقیق تسلط و حمله با ضربه سر کسری طاهری به گل برسد که کمک داور پرچم خود را بالا برد و حسرت به دل شماره 10 ایران و هواداران ماند.

در ضربات پنالتی اما با وجود استرسی که همیشه بر این فضا حاکم می‌شود، نوجوانان ایرانی با درخشش آرشا شکوری عملکرد بهتری داشتند و توانستند با نتیجه 4 بر 2 حریف سخت‌کوش خودشان را پشت سر بگذارند.

پنالتی اول را نوجوانان ایران و در رأس آنها عرفان درویش‌عالی زد و این بازیکن که کاپیتان تیم است و مشخص بود از اعتماد به نفس خوبی برخوردار است، برخلاف جهت دروازه‌بان یمن توپ را به تور دروازه رساند.

در ادامه یمنی‌ها هم موفق به گل کردن ضربه خود شدند و حسام نفری هم برای ایران دومین گل را ثبت کرد. پنالتی سوم یمن اما با واکنش بسیار تماشایی آرشا شکوری که به خوبی ذهن سلامی، بازیکن یمن را، خوانده بود، از دست رفت.

در ادامه قلی‌زاده پنالتی خود را گل کرد تا ایران پیش بیفتند، اما ردمان پنالتی روحیه بخشی زد و پنالتی چهارم شاگردان عبدی را سنگربان یمن مهار کرد.

در شرایطی که بار دیگر استرس بر بازی و ضربات پنالتی حاکم شده بود، شکوری یکبار دیگر درخشید و ضربه عبدالرحمن را مهار کرد تا در ادامه نیما اندرز با یک ضربه مطمئن گلزنی کند و نوجوانان ایران را به جمع 4 تیم برتر آسیا و البته مهم‌تر از آن به جام جهانی 2023 اندونزی برساند.

بی‌شک رسیدن به جمع 4 تیم برتر آسیا و حضور در جام جهانی می‌تواند تجربه گرانبهایی برای بازیکنان و ستاره‌های نسل جدید فوتبال ایران باشد تا از آنها در آینده بیشتر از این‌ها در سطح ملی و بین‌المللی ببینیم و بشنویم.

نوجوانان ایرانی درنهایت با نتیجه 4 بر 2 موفق به شکست یمن در مرحله یک چهارم نهایی شدند و ضمن راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی، جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی را هم کسب کردند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما