plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۶
کد مطلب : ۶۷۴۳

عاقبت نظام چه می‌شود؟

حسین قدیانی*
ما توهم زده‌ايم خدا اين نظام را با اين دولت مي‌سنجد ولي نه! الله پاس‌دار خون شهيدان است! و خدا نهضت و نظام ما را از کانال بچه‌هاي کانال کميل محاسبه مي‌کند و قصور و تقصير هيچ دولتي را پاي خميني و خامنه‌اي و اين‌همه شهيد نمي‌نويسد!
عاقبت نظام چه می‌شود؟
سؤال «عاقبت نظام چه مي‌شود؟» را اين روزها حتي جوانان پرشور انقلابي هم از خود مي‌پرسند، چه برسد به توسري‌خورده‌هاي قديمي سياسي!

به‌مجرد تقاضا براي فلان تجمع سراسري که البته آخرينش يعني ۵ دي ۹۸ اصلا و ابدا نگرفت، اي‌بسا که با خود زمزمه مي‌کنند؛ «عاقبت نظام چه مي‌شود؟» ازقضا خيلي هم سؤال بدي نيست!

اساسا آدمي بايد از فرجام هر واقعه‌اي بل‌که از عاقبت خودش يک برآوردي داشته باشد ليکن ايراد بزرگ من و ما اين است که عمدتا خدا را در محاسبات خود فراموش مي‌کنيم! و اين از قلت ايمان و توکل نشئت مي‌گيرد!

بپذيريم که باوجود همه درستي‌ها و راستي‌هاي نهفته در يک سؤال، گاهي سؤالاتي مي‌پرسيم که پرده از بزرگ‌ترين ضعف اولاد آدم برمي‌دارد؛ ترس! چند روزي است که وارد ماه دي شده‌ايم و تو بگذار بنويسم که ناظر بر ۱۹ دي ۵۶ و کربلاي ۴ سال ۶۵ مرتب اين ۲ پرسش در اذهان شکل مي‌گرفت که «عاقبت نهضت چه مي‌شود؟» يا «عاقبت جنگ چه مي‌شود؟» 

و مگر چه شد عاقبت جنگ، بعد از آن شکست تلخ در نخستين روزهاي زمستان ۶۵؟ جز اين‌که خداوند خيلي زود بساط کربلاي ۵ را راه انداخت تا پيروزي جاي‌گزين شکست شود؟

باري در خاطرات حاج قاسم مي‌خواندم که بعد از شکست در کربلاي ۴ همه درگير اين سؤال روي مخ شده بودند که «عاقبت جنگ چه مي‌شود؟» زميني هم اگر نگاه کنيم، عاقبت جنگ اين شد که حتي مجامع بين‌المللي صحه بر تجاوزگري صدام گذاشتند! آري!

به يمن خون شهداي وطن، ايران مشغول مقدس‌ترين دفاع تمام تاريخش بوده و ۸ سال تمام ايستادگي کرد و يک‌وجب هم از خاک پاکش کوتاه نيامد!هم در عصر پهلوي و هم در عصر قاجار، با جنگ يا بي‌جنگ، کم سرزمين شوهر نداديم به اجنبي!

چه مي‌گويم که حتي در اعصار تاريخي هم که گاهي زياده از حد و ناسيوناليستي به آن‌ها مي‌پردازيم، گاه مواجه مي‌شويم با تلخ‌ترين شکست‌ها از قبيل آن بلا که اسکندر بر سر تخت جمشيد آورد! حالا عاقبت هخامنشيان را بي‌خيال!

زمستان سال ۵۶ واقعا چه کسي فکر مي‌کرد که يک‌سال ديگر ميوه‌ نهضت انقلاب اسلامي، استقرار نظام جمهوري اسلامي شود؟

آري! ما غافليم از الطاف الهي! ما توهم زده‌ايم خدا اين نظام را با اين دولت مي‌سنجد ولي نه! الله پاس‌دار خون شهيدان است! و خدا نهضت و نظام ما را از کانال بچه‌هاي کانال کميل محاسبه مي‌کند و قصور و تقصير هيچ دولتي را پاي خميني و خامنه‌اي و اين‌همه شهيد نمي‌نويسد! اگر نظام ثمره نهضت شد، ثمره خون شهدا هم گشايش راه ظهور است
ان‌شاءالله…

*روزنامه نگار 

انتهای پیام/*
۱
مرجع : رسالت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما