plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۳۴۱۸
بازی رسانه‌ای عربی

تا قرقاش وزیر است، تغییر مواضع امارات را باور نکنید

احمد امینی*
رو سیاهی در اختیار قراردادن پایگاه‌های مهم نظامی دریایی و زمینی قطری ها، اماراتی ها، بحرینی ها و سعودی ها با این خبرسازی های ضعیف رسانه ای پاک نخواهد شد. دیر یا زود حقیقت روشن خواهد شد و نابخردان مرتجع انگشت به دهان خواهند ماند. فراموش نکنیم که به نظر می‌رسد امارات در تیم«ب» بازی می‌کند!
تا قرقاش وزیر است، تغییر مواضع امارات را باور نکنید
این روزها از رسانه‌های مختلف خبرهای گوناگونی درباره چرخش مواضع امارات یا حتی بهبود مواضع امارات نسبت به ایران یا تغییر مواضع امارات در یمن به‌گوش می رسد. اینکه این خبرها با چه هدفی انتشار می‌یابد گذشت زمان آن را روشن خواهد کرد. اما آنچه مهم است گرفتار نشدن در بازیچه خط خبری مورد نظر عربستان و امارات است.

ائتلاف متجاوزان به یمن بر اساس رهبری عربستان و امارات شکل گرفت و کشورهای عربی دیگری از جمله مصر و سودان در این ائتلاف حضور دارند. مرکز فرماندهی این ائتلاف مشترک دارای سخنگو و فرمانده واحد است. تجاوز به یمن و بمباران شبانه روزی مردم مظلوم یمن و مواضع انصارالله نیز ادامه دارد و در روزهای اخیر نیز تشدید شده است. پس در رابطه با یمن چیزی تغییر نکرده است.

از سوی دیگر پس از اینکه در اقدامی کاملا خصمانه و در تضاد با روابط حسن همجواری و دوستانه، امارات، قطر، بحرین و عربستان از ائتلاف آمریکایی - اروپایی برای اشغال دریایی بخشی از خلیج فارس و در یای عمان به بهانه ایجاد امنیت کشتیراتی دعوت کردند و ذلیلانه پایگاههای نظامی مهمی را در کشورهای خود در اختیار نظامیان آمریکایی و انگلیسی قرار دادند، دیگر هیچ شکی باقی نمانده که رفتار خصمانه حکام عرب علیه ایران بیشتر شده که کمتر نشده است.

در حقیقت امارات و عربستان در حالی که حضور بیگانگان را در منطقه تکمیل کرده‌اند، برای فرار از عواقب خشم ایران، با انتخاب یک بازی کودکانه رسانه‌ای به خیال خام خود، قصد فریب افکار عمومی را دارند! بازی رسانه ای عربستان و بویژه امارات در خصوص تغییر در مواضع آنان به سوی ایران، با این اقدامات در تضاد کامل است و کمی ساده لوحی است که ما هم این اخبار مشکوک را باور کنیم.

به نظر، اقدامات عملی امارات و عربستان کاملا در تقابل با ایران است و روز بروز هم از متانت ایرانیان سوء استفاده کرده اند. فراموش نکنیم امارات در تیم«ب» بازی می کند!

به طور مثال، یکی از نمونه‌های رفتار خصمانه امارات ادعای مجدد آنها در مورد مالکیت جزایر سه گانه است، نمونه دیگر سخنان روزهای اخیر مقامات اماراتی است؛ برای نمونه انور قرقاش وزیر امور خارجه امارات چند روز قبل به صراحت گفت:« دو تکه کردن صف سعودی-اماراتی از جانب یمن یا ایران یا دیگران محال است»
همچنین وی طی مقاله‌ای در روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشت: «صرفا جهت اطلاع، امارات و دیگر اعضای ائتلاف، یمن را ترک نمی‌کنند.»

بر این اساس، روشن است که اگر روزی انور قرقاش برکنار شد، شاید بتوان باور کرد که مواضع امارات نیز تغییر کرده باشد و از تیم«ب» خارج شده باشد! 

به هر حال کاملا آشکار است که اولا تکلیف امارات و عربستان را در یمن، مردم مقاوم یمن روشن خواهند کرد و اقدام خصمانه حکام حاشیه خلیج فارس را در کشاندن نظامیان آمریکایی و انگلیسی به منطقه خلیج فارس برای مقابله با ایران نیز، مقاومت و تدبیر ایرانیان چاره خواهد کرد. اما بازی رسانه ای اماراتی - سعودی، و تا اندازه ای قطری! مردم ایران را فریب نخواهد داد.

رو سیاهی در اختیار قرار دادن پایگاه‌های مهم نظامی دریایی و زمینی قطری‌ها، اماراتی‌ها، بحرینی‌ها و سعودی‌ها با این خبرسازی‌های ضعیف رسانه ای پاک نخواهد شد. دیر یا زود حقیقت روشن خواهد شد و مرتجعان انگشت به دهان خواهند ماند. 

*روزنامه نگار 

انتهای پیام/*
 
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما