plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۲۱۷۲
با ارسال گزارش مشترک عربستان،امارات و نروژ

شورای امنیت نتیجه تحقیقات درباره انفجارهای فجیره را بررسی می‌کند

نقش پنهان رژیم صهیونیستی در این حملات برای ایجاد تنش در منطقه
به گفته منابع دیپلماتیک در سازمان ملل متحد، هیات اماراتی در جریان یک نشست غیر رسمی نتیجه تحقیقات مشترک انجام شده توسط سه کشور یاد شده را در اختیار شورای امنیت قرار می‌دهد. ایران هرگونه دخالت در این حملات را بشدت رد کرده است و برخی گزارشها از نقش پنهان رژیم صهیونیستی در این حملات برای ایجاد تنش در منطقه حکایت می کند.
شورای امنیت نتیجه تحقیقات درباره انفجارهای فجیره را بررسی می‌کند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، امارات عربی متحده، عربستان سعودی و نروژ امروز پنجشنبه، نتایج ادعایی تحقیقات مشترک خود درباره هجوم به نفتکش ها در آبهای عمان و ورودی خلیح فارس را در اختیار شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار می دهند.
انفجارهای مشکوک فجیره در ماه مه در نزدیکی سواحل امارات عربی متحده در حالی صورت گرفته است که تنش‌های سیاسی میان ایران و آمریکا طی ماه‌های گذشته به شدت بالاگرفته و واشنگتن برای آنچه مقابله با تهدیدهای تهران بر ضد منافع واشنگتن خوانده شده، اقدام به تقویت حضور نظامی خود در این منطقه کرده است.
ایالات متحده می گوید شواهدی در دست دارد که به ظاهر از دست داشتن تهران در این حملات حکایت می کند. به ادعای واشنگتن انفجار نفتکش ها توسط مین های ایرانی و با هدف تاثیر گذاری بر قیمت نفت صورت گرفته بود.
ایران هرگونه دخالت در حمله به چهار نفتکش پهلو گرفته در فجیره را رد کرده و ادعاهای مطرح شده را اتهامات بی اساس می داند.
دو فروند از چهار نفتکش یاد شده با پرچم عربستان سعودی در خلیج فارس پهلو گرفته بودند و دو کشتی دیگر نیز هر یک با پرچم‌های نروژ و امارات حرکت می‌کردند.
برخی گزارشها از نقش پنهان رژیم صهیونیستی در تدارک گزارش این حملات برای ایجاد تنش در منطقه حکایت می کند.
انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما