plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۸۲۸۷
به منظور مقابله با شیوع کرونا

درهای حرمین کاظمین در بغداد و مساجد در عربستان موقتاً بسته شد

به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا علاوه بر تعطیلی مدارس، برپایی نماز جمعه و جماعت در مساجد عربستان، الجزایر و برخی کشورهای دیگر موقتا ممنوع شدو در انگلیس مانند ایتالیا و یونان، درهای کلیساها برای دعا موقتاً بسته شد. در ایران و عراق درهای برخی حرم های مطهر بسته شد.
درهای حرمین کاظمین در بغداد و مساجد در عربستان موقتاً بسته شد
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد بر اساس تصمیم هیأت عالی مذهبی عربستان، به توصیه پزشکان و مقامات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری نماز جماعت در تمام مساجد این کشور بجز مسجدالحرام و مسجدالنبی موقتاً ممنوع شد.
  
همچنین، برگزاری نماز جمعه و جماعت در تمامی مساجد الجزایر، کویت، امارات و مغرب  موقتاً ممنوع شد و فقط اذان از مساجد پخش می شود و بجای گفتن قد قامت الصلاة» در اذان جمله «الصلاة فی بیوتکم» به معنی «نماز در خانه اقامه شود»، گفته می شود.

 در عراق نیز از چند روز قبل در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا، حرم های مطهر و زیارتگاه های مهم این کشور از جمله مساجد معظم «کوفه»، «سهله» و «براثا» و دیگر اماکن زیارتی روزهای کم زائری را سپری می کنند و بر اساس تصمیم مدیریت حرم در عراق،از امروز (سه شنبه) درهای حرمین کاظمین همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم(ع)هم بسته شد.

برنامه های کنترلی و اعمال محدودیت در مراکز مذهبی و زیارتی عراق با هماهنگی مرجعیت عالی عراق شامل نجف اشرف و کربلای مقدس نیز خواهد بود.

در انگلیس نیز، اسقف اعظم بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های عبادی و گردهمایی‌های کلیساها در سراسر این کشور تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درخواهد آمد. در ایتالیا و یونان نیز کلیساها موقتاً تعطیل شده است.

در ایران نیز علاوه بر توصیه اکید برای ماندن در منازل و نیز لغو مراسم دید و بازدی سال نو، حرم های مطهر امام رضا در مشهد، شاه چراغ در شیراز، حضرت معصومه در قم و حضرت عبدالعظیم در تهران(علیهم السلام) موقتاً بسته شد. نماز جمعه نیز موقتاً در مراکز استانهای ایران برگزار نمی شود.

گفتنی است، ویروس کرونا تاکنون بیش از 190 هزار مبتلا و بیش از 7500 فوتی در جهان برجای گذاشته است و بیش از 166 کشور مبتلا به این ویروس در تلاشند تا با اقدامات بهداشتی و پزشکی وسیع، بر این ویروس مرگبار غلبه پیدا کنند.

انتهای پیام/*
   
۱
مرجع : اسکای نیوز- العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما