plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد مطلب : ۸۱۹۸
جولان کووید-19 در اروپا

سازمان بهداشت جهانی از رشد آمار ابتلا به کرونا در «ایتالیا» اعلام نگرانی کرد

مرگ ۲۵۰ نفر طی ۲۴ ساعت در ایتالیا
شمار جانباختگان کرونا در حالی در چین طی ۲۴ ساعت گذشته به هشت نفر رسید که بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت قاره اروپا هم اکنون به مرکز اصلی شیوع این ویروس تبدیل شده و بیش از هزار نفر در ایتالیا تاکنون قربانی بیماری کووید-۱۹ شده‌اند.
سازمان بهداشت جهانی از رشد آمار ابتلا به کرونا در «ایتالیا» اعلام نگرانی کرد
به گزارش ایصال نیوز، سازمان بهداشت جهانی، جمعه شب، مرکز بحران شیوع کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در جهان را «اروپا» و کانون اصلی آن را «ایتالیا» اعلام کرد.

به گزارش اسکای نیوز، مدیر بهداست جهانی در کنفرانس خبری ویدئویی با اعلام نگرانی از جهش آماری مبتلایان و قربانیان ۲۴ ساعت اخیر در اروپا و ایتالیا اعلام کرد: اکنون ایتالیا کانون اصلی انتشار کووید19 در جهان است و در ساعات اخیر به رکورد نگران کننده ای رسیده است. 

از سوی دیگر مقامات ایتالیا روز جمعه اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ نفر در این کشور جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا از دست دادند. به این ترتیب تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در ایتالیا به ۱۲۶۶ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در ایتالیا نیز طی ۲۴ ساعت از ۱۵۱۱۳ به ۱۷۶۶۰ نفر رسیده است.

بنا به اعلام مقامات ایتالیا هم اکنون ۱۳۲۸ نفر از مبتلایان در بخش «مراقبت های ویژه» بستری هستند.

شمار جانباختگان کرونا در حالی در چین طی ۲۴ ساعت گذشته به هشت نفر رسید که بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت قاره اروپا هم اکنون به مرکز اصلی شیوع این ویروس تبدیل شده است. 

از سوی دیگر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفته است که این کشور با خطرناک‌ترین بحران بهداشتی یک قرن اخیر روبرو است.

وزارت بهداشت فرانسه روز جمعه اعلام کرد که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در این کشور به ۷۹ نفر رسیده است.

بنا به اعلام مسئولان فرانسوی ۸۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا نیز در این کشور به ثبت رسیده است. به این ترتیب شمار مبتلایان در فرانسه از ۲۸۷۶ به ۳۶۶۱ نفر افزایش یافت.

در اسپانیا نیز ۱۱۸۸ مورد جدید ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا به ثبت رسیده است. تاکنون ۱۲۲ نفر در اسپانیا جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده اند.

از سوی دیگر به گزارش یورونیوز، در آلمان ۷۳۶ نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده اند. تاکنون هشت نفر در آلمان جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده اند.

بریتانیا نیز شامگاه جمعه اعلام کرد که طی بیست و چهار ساعت گذشته ۲۰۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. با احتساب آمار جدید شمار کل بیمارانی که در بریتانیا به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند به ۷۹۸ نفر افزایش پیدا کرده است. بر اساس این گزارش ویروس کرونا با یک قربانی تازه طی بیست و چهارساعت گذشته در مجموع جان یازده نفر را در بریتانیا گرفته است.

تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به این بیماری در سراسر جهان از پنج هزار نفر فراتر رفته است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما