plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۷۹۲۹

ویروس‌کرونا اروپا را هم درنوردید

بر اساس جدیدترین آمارها، علاوه بر شناسایی و ثبت ویروس‌کرونا در کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلیس، رومانی، نروژ نیز از ثبت اولین مورد ابتلا به کووید19 خبر داد.
ویروس‌کرونا اروپا را هم درنوردید
به گزارش ایصال نیوز، مقامات بهداشتی رومانی بامداد پنجشنبه از ابتلای نخستین مورد به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. ویکتور کاستچ وزیر بهداشت رومانی گفت: نتایج آزمایش ویروس کرونا یک بیمار ساکن جنوب استان گورج مثبت بوده است.

در همین حال نروژ بامداد پنجشنبه از شناسایی اولین مورد ابتلای به ویروس کووید 19 خبر داد. یک مقام بهداشتی نروژ اعلام کرد، آزمایش فردی که از چین به نروژ بازگشته بود، مثبت بوده اما وضعیت سلامتی او نگران کننده نیست و در حال درمان است.

وزارت بهداشت فرانسه نیز از اولین مورد مرگ مبتلایان به ویروس‌کرونا در فرانسه خبر داد. او مردی 60 ساله و مدرس یک آموزشگاه در لواز است که از 12 فوریه در استراحت بوده اما روز گذشته به دلیل وخامت حال در بیمارستان بستری شد و دیشب فوت کرد. 

فرانسه تاکنون بیش از 17 مورد مبتلا به کرونا را در میان شهروندان خود ثبت کرده که ثبت اولین مورد مرگ این فرانسوی، نگرانی ها را در فرانسه افزایش داده است.
 
ویروس کرونا تاکنون در 17 کشور اورپایی شیوع پیدا کرده است و ایتالیا با 12 مورد فوتی بالاترین آمار مرگ و میر کرونا در اروپا را دارد.

اتحادیه اروپا که بارها نگرانی خود را از گسترش ویروس کرونا در کشورهای عضو از جمله ایتالیا اعلام کرده، روز چهارشنبه از اختصاص 230 میلیون یورو برای مقابله با این ویروس خبر داد.

سازمان بهداشت جهانی اخیراً ویروس کرونا را «وبا» عنوان کرد و برای مقابله با آن،«وضعیت اضطراری جهانی» اعلام کرد.

گفتنی است براساس آخرین آمارها، ویروس کرونا تاکنون به حدود 40 کشور نفوذ کرده است و بیش از 80 هزار مبتلا و حدود 2 هزار و 800 کشته در سراسر جهان برجای گذاشته است. استان هوبی به مرکزیت شهر ووهان در چین بیشترین مبتلایان و تلفات (95%+) را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما