plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
کد مطلب : ۸۱۷۴

سازمان جهانی بهداشت: «کووید-۱۹» یک بیماری همه‌گیر شده است

شمار مبتلایان در اروپا از ۲۲ هزار نفر فراتر رفت
شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان در حالی از 122 هزار نفر فراتر رفت که به‌نظر می‌رسد چین توانسته است شیوع این ویروس را کنترل کند اما همزمان شمار بیماران کووید-۱۹ در ایالات متحده از یک‌هزار و 100نفر فراتر رفت. ایتالیا با ثبت ۱۲۴۶۲ بیمار همچنان به عنوان کانون کرونا در قاره اروپا به شمار می‌رود.
سازمان جهانی بهداشت: «کووید-۱۹» یک بیماری همه‌گیر شده است
به گزارش ایصال نیوز، با گسترش آنفولانزای «کووید 19» در حدود 120 کشور جهان، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان تا بامداد پنجشنبه از ۱۱۹ هزار نفر فراتر رفت و این آمار در در اروپا از ۲۲ هزار نیز گذشت. ایتالیا نیز بدترین وضعیت شیوع این بیماری را تجربه می کند.

سازمان بهداشت جهانی شامگاه چهارشنبه بیماری «کووید ۱۹» که به دنبال ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا پدید می آید را برای اولین بار یک بیماری «همه گیر» اعلام کرد. این سازمان همچنین از «عدم واکنش» به شیوع «هشدار دهنده» ویروس جدید کرونا انتقاد کرد.

*شیوع کرونا در اروپا نگران کننده تر شد
تاکنون بیش از ۲۲ هزار نفر تاکنون در قاره اروپا به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد ۹۳۰ نفر جان خود را از دست داده اند. تعداد جان باختگان در ایتالیا به ۸۲۷ نفر رسید مقامات ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کردند که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ۸۲۷ نفر رسیده است.

به گفته مقامات ایتالیایی تاکنون ۱۲۴۶۲ نفر در این کشور به بیماری «کووید ۱۹» مبتلا شده اند. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۱۳ مورد ابتلای دیگر به ویروس جدید کرونا در ایتالیا به ثبت رسیده است.

دولت ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که ۲۵ میلیارد یورو را به مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا اختصاص داده است. بیماری «کووید ۱۹» تاکنون جان بیش از ۶۰۰ نفر را در ایتالیا گرفته است. جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که این ۲۵ میلیارد یورو برای تمام مشکلاتی که ایتالیا به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا با آن مواجه شده است مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بخشی از این بودجه به طور اضطراری مصرف خواهد شد و بخش دیگر برای مقابله با تبعات بحران کنونی خواهد بود.

*کرونا در فرانسه ظرف ۲۴ ساعت ۱۵ قربانی گرفت

مقامات فرانسه چهارشنبه شب اعلام کردند که ۱۵ نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده اند. به گفته مسئولان وزارت بهداشت فرانسه تاکنون ۲۲۸۱ نفر در این کشور به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند.

سیبت اندیای، سخنگوی دولت فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع نوع جدید ویروس کرونا «تدابیری اضطراری» را در دست بررسی دارد.

رئیس جمهوری فرانسه قرار است امروز پنجشنبه شب ساعت ۲۰ شب به وقت محلی با مردم این کشور در مورد شیوع ویروس جدید کرونا سخن بگوید. برخی پیش بینی ها حاکی از این است که امانوئل ماکرون قصد دارد ورود کشورش به مرحله سوم بیماری های همه گیر را اعلام کند. مرحله سوم مرحله اصلی همه گیری یک بیماری در فرانسه محسوب می شود.

مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند که تمام مدارس جزیره کرس در جنوب این کشور تا روز ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا تعطیل است.

*ادامه سقوط ارزش سهام در بورس نیویورک

دولت آمریکا طرح حمایت اقتصادی را در دست تهیه دارد ارزش شاخص «داو جونز» در بورس نیویورک روز چهارشنبه در دقایق آغازین معاملات حدود سه درصد سقوط کرد. نتیجه یک تحقیق نشان می دهد که نزدیک به سه چهارم شرکت های آمریکایی به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در زمینه تامین مواد اولیه با مشکل روبرو هستند.

از سوی دیگر دولت آمریکا استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور به طور «تمام وقت» در حال تهیه طرحی برای تقویت اقتصاد ایالات متحده در برابر تبعات بحران شیوع ویروس جدید کرونا است.

*بریتانیا ۱۳ میلیارد یورو به مبارزه با تبعات شیوع ویروس کرونا اختصاص داد

دولت بریتانیا برای مقابله با تبعات بحران شیوع ویروس کرونا بودجه ای ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورویی اختصاص داد. هدف از طرح دولت محافظه کار دولت بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا کمک به اقتصاد این کشور عنوان شده است.

دولت بریتانیا قصد دارد تا به خدمات عمومی برای مقابله با تبعات شیوع ویروس جدید کرونا و همچنین کسب و کارهایی که در جریان این بحران آسیب می بینند کمک کند. تاکنون ۴۵۶ نفر در بریتانیا به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند.

*مرکل از بستن مرزها در داخل اتحادیه اروپا انتقاد کرد

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ضمن انتقاد از بستن مرزها در داخل اتحادیه اروپا به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا این اقدام را «نامناسب» دانست. صدراعظم آلمان همچنین از آمادگی خود برای عدول از سیاست کسری بودجه صفر در کشورش سخن گفت. این سخنان به این معنا است که مخارج دولت آلمان در سال جاری احتمالا برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا بیش از درآمدهای آن خوهد بود.

آنگلا مرکل همچنین خواستار «همبستگی» کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مقابل شیوع ویروس کرونا شد. تاکنون ۱۲۹۶ نفر در آلمان به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند.

*تعداد مبتلایان در قطر از ۲۴ به ۲۶۲ نفر رسید

دولت قطر اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور از ۲۴ به ۲۶۲ نفر رسیده است. این امر به این معنا است که تنها در یک روز ۲۳۸ مورد جدید ابتلا به نوع جدید کرونا در این کشور حاشیه خلیج فارس به ثبت رسیده است. فینال فوتبال جام حذفی فرانسه به تعویق افتاد مسابقه فینال فوتبال جام حذفی فرانسه بین تیم های پاری سن ژرمن و المپیک لیون که قرار بود روز چهارم آوریل (۱۶ فروردین) برگزار شود به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا به تعویق افتاد.

*شمار افراد مبتلا به کرونا در اسپانیا از ۲ هزار نفر فراتر رفت

مقام‌های اسپانیا اعلام کردند که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور از ۲ هزار نفر گذشت و به رقم ۲۰۶۷ نفر رسید. این رقم روز گذشته ۱۶۳۹ مورد بود. نیمی از افراد مبتلا شده به کرونا در مادرید متمرکز هستند. از سوی دیگر شمار افراد جانباخته در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۴۷ نفر رسید.

*شمار افراد مبتلا به کرونا در آمریکا از یک‌هزار و100 نفر فراتر رفت

مقام‌های ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور از 1100نفر فراتر رفته شمار تلفات کرونا در آمریکا تا بامداد پنجشنبه به 31 فوتی رسید. تعداد بیماران شناسایی شده از روز یکشنبه دو برابر شده است.

ایالت واشنگتن با ۲۷۳ مورد ابتلا و ۲۴ مورد فوتی در صدر ایالت‌های آلوده آمریکا به این ویروس قرار دارد. کالیفرنیا و نیویورک ایالت‌های دیگری هستند که شمار افراد مبتلا در آن‌ها بیش از ۱۰۰ نفر گزارش شده است.

جدیدترین گزارشها از اروپا حاکی است، با گسترش شیوع ویروس کرونا، سوئد نیز جان باختن نخستین فرد مبتلا به این ویروس در این کشور را تأیید کرد. مقام های سوئدی اعلام کردند که ویروس کرونا روز چهارشنبه جان یک شخص کهنسال را گرفت.

در سوئد 460 نفر مبتلا به ویروس کرونا هستند.به دنبال اتخاذ تدابیر پیش گیرانه، وزارت بهداشت سوئد، تجمع های بیش از 500 نفر را در یک مکان ممنوع اعلام کرد.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کشنده کرونا در اروپا حاکی از این است که ایتالیا با ثبت 12 هزار و ۱۴۹ بیمار همچنان به عنوان کانون کرونا در قاره اروپا به شمار می‌رود. اکنون ۶۳۱ نفر در ایتالیا جان خود را از دست داده و یک هزار و ۴ نفر بهبود یافته‌اند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که شمار قربانیان ویروس کرونا در اروپا به ۹۳۰ نفر و افراد مبتلا به آن به ۲۲ هزار نفر رسیده است.

گفتنی است تاکنون بیش از ۱۲۲ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۴هزار و 390 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند. در همین حال حدود ۶۷ هزار نفر از افراد مبتلا نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما