plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۸۰۱۴

اتحادیه اروپا سطح هشدار ویروس کرونا را از «متوسط» به «زیاد» افزایش داد

ثبت موارد جدید ابتلا به کووید19 در آمریکا و استرالیا
اتحادیه اروپا سطح هشدار برای ویروس کرونا را از «متوسط» به «زیاد» افزایش داد. روند شمار مبتلایان به کووید19 در آمریکا نیز افزایشی است.
اتحادیه اروپا سطح هشدار ویروس کرونا را از «متوسط» به «زیاد» افزایش داد
به گزارش ایصال نیوز، روز دوشنبه اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا دلیل اتخاذ این تصمیم را روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا دانست، به طوری که تاکنون بیش از دو هزار و ۱۰۰ تن از شهروندان کشورهای عضو این اتحادیه به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال، نخستین مورد کرونا در نیویورک همزمان با اعلام مرگ دومین نفر در ایالات متحده بر اثر کرونا، اعلام شد. هر دو نفر فوتی آمریکا از شهر سیاتل در ایالت واشنگتن گزارش شده است.

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا روز یکشنبه یکم مارس (۱۱ اسفند) از مشاهده نخستین مورد از ابتلا به کرونا در این ایالت خبر داد. فرد مبتلا به کرونا در نیویورک یک زن ۳۹ ساله است که به تازگی در ایران بوده است. این بیمار هم اکنون با تنگی نفس و دیگر نشانه‌های کرونا در منزل خود قرنطینه شده اما حال او وخیم نیست. تا کنون دست کم ۸۷ نفر به ویروس کرونا در آمریکا دچار شده‌اند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری و مسئول مدیریت بحران کرونا در آمریکا گفته است که در دو روز آخر هفته گذشته ۱۵ هزار کیت در بازار این کشور توزیع شده و بناست ۵۰ هزار کیت دیگر نیست تهیه و توزیع شود. مقام‌های بهداشت سیاتل واقع در شمال غربی آمریکا روز یکشنبه از ابتلای سه نفر دیگر در این منطقه خبر داده بودند. این سه بیمار ۷۰، ۸۰ و ۹۰ ساله‌اند و حال همگی آنها وخیم گزارش شده است.

بر اساس آخرین خبرها، نخستین فرد مبتلا ابتلا به کرونا در جزیره تاسمانی استرالیا تأیید شد. سارا کورتنی، وزیر بهداشت ایالت تاسمانی استرالیا روز یکشنبه گفت این فرد که جواب آزمایش کرونای او مثبت بوده یک شهروند ۴۰ ساله است که هفته پیش در ایران بوده و روز شنبه از طریق مالزی و ملبورن به تاسمانی بازگشته است.این بیمار که شخصاً به بیمارستان مراجعه کرده، هم اکنون در بیمارستانی در شهر لانسستون استرالیا بستری است.

انتهای پیام/*
۷
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما